![سفارش تبلیغ سفارش تبلیغ](http://gh-m-r.rzb.ir/temp/ghalebgraph/1394/orange/images/ads120.png)
![سفارش تبلیغ سفارش تبلیغ](http://gh-m-r.rzb.ir/temp/ghalebgraph/1394/orange/images/ads120.png)
عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
گردشکری سلامت در خانه گردشگری ویرا | 0 | 136 | malishahidi |
تبلیغات اینستاگرام اصفهان | 0 | 116 | sadra77 |
مشاوره دیجیتال مارکتینگ | 0 | 114 | sadra77 |
طراحی سایت وردپرس | 0 | 112 | sadra77 |
Iran tours DanaTrips | 0 | 129 | malishahidi |
طراحی تخصصی فروشگاه اینترنتی | 0 | 123 | minajafari |
هتل دی ریتز کارلتن استانبول | 0 | 112 | minajafari |
ویزای سرمایه گذاری آمریکا eb5 | 0 | 120 | minajafari |
الگوریتم Mobile First index چیست؟ چه تاثیری بر سئو دارد؟ | 0 | 121 | minajafari |
بهترین شرکت طراحی سایت در تهران | 0 | 108 | minajafari |
برای کسب مهارت از هر دو نیم کره مغز، 4 تکنیک زیر می تواند مفید باشد:
1- عملکردهای متضاد: زمانی را بگذارید و کارهایی را با دست غیر غالب خود انجام دهید. مثلاً اگر راست دست هستید، با دست چپ بنویسید. هنگامی که عادتی را می شکنید، یک راه عصبی (نورونی) جدید ایجاد می کنید که به مغز امکان انتخاب بیشتری می دهد. به این ترتیب رسیدن به راه حل های جدید آسان تر می شود.
2- روان نویس های رنگی و کاغذهای بدون خط: به جای استفاده از کاغذهای خط دار و خودکار، در جلسات و یا کارهای نوشتاری، از کاغذهای بدون خط و روان نویس های رنگی استفاده کنید. خطوط کاغذ تاثیری ناخودآگاه بر ذهن دارد که عملکرد مغز را در الگوهای عادتی و تکراری محدود می کند. با حذف این خط ها، مغز برای اندیشیدن، آزادی بیشتری به دست می آورد و به جای عملکرد خطی، در فضایی چندوجهی حرکت می کند.
3- غرق شدن در حس ها: آگاهانه، تمام حس های خود را درگیر سازید. به جای اینکه تنها در یک موقعیت قرار گیرید و بیاندیشید، به جایی بروید که نور، صدا، بو، مزه و همچنین امکان لمس کردن داشته باشید. هرچقدر بیشتر حس هایتان را در فرایند خلاق وارد سازید، تفکر و آگاهی خود را توسعه می دهید و اطلاعات بیشتری را دریافت می کنید.
4- تجسم: پروژه ها، مسایل، اهداف، محصولات و اعمال را تجسم کنید. به این ترتیب ایده ها به ذهن شما جاری خواهد شد. اثبات این موضوع ساده است. ابتدا سعی کنید که موارد جدیدی که باید به یک محصول اضافه شود را در یک مدت معین مثلاً 5 دقیقه تصور کنید. تعدادی از آن موارد را خواهید یافت. سپس، وانمود کنید که شما خودتان آن محصول هستید و به مدت 5 دقیقه در مورد محصل (یعنی خودتان) صحبت کنید. در این صورت به صورت تصاعدی، نیازها را بهتر خواهید فهمید. تجسم کردن و خود را جای یک محصول یا فرایند، مسئله و... گذاشتن، به شما بینش و آگاهی ای می دهد که از طریق تفکر معمولی به آن دست نخواهید یافت.
مهندسان هخامنشی راز استفاده از عدد پی (۱۴/۳ ) را دو هزار و 500 سال پیش کشف کرده بودند. آنها در ساخت سازه های سنگی و ستون های مجموعه تخت جمشید که دارای اشکال مخروطی است، از این عدد استفاده می کردند.
شهادت حضرت علی (ع)
قرآن به
جز از وصف علي آيه ندارد
ايمان به جز ازعشق علي پايه ندارد
گفتم بروم سايه لطفش بنشينم
گفتا كه علي نور بود سايه ندارد .
شهادت مولای متقیان علی (ع) تسلیت باد
پرسشی که در هنگ کنگ و برای امتحان ورودی سال اول راهنمایی طراحی شده بود به سرعت به شهرتی جهانی دست یافت تا جایی که بسیاری از وب سایت ها از جمله وبسایت اقتصادی بیزنس اینسایدر آن را مورد توجه قرار داده اند.
در این پرسش خودرویی نشان داده شده که در یکی از پارکینگ ها پارک کرده و از دانش آموزان پرسیده شده تا شماره پارکینگی که خودرو در آن قرار دارد را در پاسخنامه بنویسند.
دانش آموزان باید با درنظر گرفتن شماره دیگر پارکینگ ها، شماره پارکینگ مورد نظر را حدس می زدند. اگر شما هم می خواهید سطح دانش ریاضی خود را بسنجید، می توانید تلاش کنید که پاسخ این پرسش را بیابید،
البته به خاطر داشته باشید که زمان در نظر گرفته شده برای پاسخ داده به این پرسش تنها 20 ثانیه است.
زنبورها و ریاضیات
یک، دو، سه! اگر شما زنبور عسل بودید، میتوانستید تا عدد سه را بشمارید!
دانشمندان متوجه شدند که زنبورها، تنها حشرههایی هستند که قادرند تعداد شیءهایی که در اطرافشان است (کمتر از سه) را تشخیص بدهند. علاوه بر زنبورها، دلفینها و کبوترها و راکونها این توانایی را دارند، اما کشف این استعداد در یک حشره و با توجه به ساختار ساده بدنیاش، باعث تعجب دانشمندان شده است. البته مبنای تشخیص زنبورها، از روی شمارش شیءها نیست، بلکه آنها بر اساس عادت میتوانند ارتباط بین چیزهایی که زیاد میبینند را تشخیص دهند. مثلاً اگر سه گل در نزدیکیشان باشد، آنها میتوانند «سه» های دیگر را تشخیص بدهند.
پيش بيني رفتارمجرمين با استفاده از رياضي
محققان دانشگاه يو س ال آمريكا موفق به ارائه يك مدل رياضي براي پيشبيني رفتار مجرمين شدند.
به گزارش ايرنا از پايگاه ساينس،اين مدل رياضي كه قابليت تحليل و ارزيابي رفتار مجرمين را دارد، جابهجايي مجرمين را بر اساس الگوي پرواز لِوي پيشبيني ميكند.
هدف اصلي از ارائه اين مدل رياضي، شفافسازي استراتژيهاي حركت افراد مجرم پس از ارتكاب به جرم و تاثير آن بر ميزان جرم است. با استفاده از اين مدل رياضي ميتوان الگوهاي جابهجايي مجرمين و حتي نحوه شناسايي قربانيان جرم توسط اين افراد را ارزيابي و پيشبيني كرد.
تحليل رفتارهاي گذشته افراد مجرم، يكي از روشهاي متداول بررسي رفتار و پيشبيني عملكرد اين افراد است. براي انجام اين كار تاكنون چندين مدل رياضي ارائه شده است.
مدل ارائه شده توسط محققان يو سي ال اي بر اساس اين واقعيت طراحي شده است كه معمولاً محلهاي ارتكاب جرم پس از يك بازه زماني، هدف جرم ديگري واقع ميشوند. اين موضوع داراي علل مختلفي از جمله سهولت كسب اطلاع از نحوه ارتكاب جرم قبلي، ارزش اموال، نحوه ورود به محل و خروج از آن و در نهايت اطمينان بيشتر از امكان فرار مجرم است
برای یادگیری ریاضی در داخل کلاس چه باید کرد ؟
کار در کلاس و فعالیت کلاسی مفید است .
برطرف کردن اشکالات درسی در کلاس مفید است .
در هنگام اتمام تدریس نکته مبهم برایمان باقی نماند .
راه حلی برای رفع مشکلات کودکان در درس ریاضی
از والدین کودکان شنیده ام که فرزندشان در درک مسائل ریاضی مشکل دارد. وقتی مسئله را می خواند راه حل آن را پیدا نمی کند و یا به طور تصادفی از یکی از عملیات جمع، تفریق، ضرب و یا تقسیم استفاده می کند.
چنین کودکانی ممکن است هنگام انجام محاسبات ریاضی هیچ مشکلی نداشته باشند و فقط وقتی مسئله ای مطرح میشود در پیدا کردن عملیات محاسباتی مناسب آن شکست می خورند. بدیهی است اگر والدین مساله را برای کودک بخوانند یا آن را به صورت شفاهی برای کودک طرح کنند کودک به سرعت و سهولت، راه حل مسئله را درمی یابد. چنین کودکانی نیازمند آنند که در هنگام حل مسائل درس ریاضی یکی از والدین کنارشان بنشیند و راهنماییشان کند.
در بسیاری از موارد، مشکل اصلی در فرایند ادراک است. کودک مساله را می خواند ولی در ادراک آنچه خوانده است با مشکل مواجه می شود. در این حالت اگر از کودک بخواهیم به جای آن که راه حل را بیان کند یکبار برای ما صورت مساله را شرح دهد متوجه می شویم که کودک اساسا آنچه را خوانده است درک نکرده است.
بدیهی است حل مشکلات درسی این کودکان، منوط به بهبود مهارتهای خواندن است. در واقع اگر کودک خوب ،روان و با سرعت کافی بخواند و سیستم شنوایی وی با الگوهای زبان نوشتاری آشنا باشد در ادراک مسئله موفق عمل خواهد کرد. اینجاست که نقش گفتار درمانگران در حل مشکلات زبانی کودک و بهبود مهارتهای ریاضی آشکار می گردد.
دانش آموزان عزیز سلام
امیدوارم این روزها در تلاشی سخت برای گرفتن بهترین نتیجه ها باشید
می خواهیم اعداد
145=10+11+12+13+14+15+16+17+18+19رو با هم جمع کنیم اما،بدون استفاده از ماشین حساب و با کمک جذابیت های ریاضیٍٍِ,
روش:
(تذکر:در این روش 10عدد متوالی را با هم جمع میبندیم.)
مرحله اول:عدد 4 رو به اوالین عدد اضافه می کنیم 14=4+10
مرحله دوم :عدد 5 رو در آخر عدد به دست آمده از مرحله اول می گذاریم 145
شما میتونید با این روش اعداد 21تا 30 ,42تا 51, 34تا43, 14تا 23 و ...
رو با هم به راحتی و بدون استفاده از ماشین حساب جمع کنید.
خيز دانش از گور مردههاي علمي
ن
جوان وقتي در اتوبوس بي آرتي كنارم ايستاد، يكي دو ايستگاه بعد از ميدان انقلاب بود. تلفن همراهش را در دست گرفت و تا به آخرين ايستگاه برسيم به سه نفر تلفن كرد. براي هر سه نفر توضيح داد كه در حال نوشتن پايان نامه فوق ليسانس است، پروپوزالش به تصويب دانشگاه رسيده است و به دنبال كسي ميگردد كه پاياننامهاش را بنويسد. جوان قبل از رسيدن به ايستگاه آخر فردي را يافت كه قبول كرد با مبلغ 750 هزار تومان پاياننامه را بنويسد و براي او توضيح داد كه «ميخواهم كار تر و تميزي باشد كه رزومه خوبي برايم به حساب آيد.
تاکنون پژوهشهاي بيشماري درزمينهي فعاليتهاي آموزشي اثربخش در کلاس درس انجام شده است. بهطوري که نتايج اين پژوهشها رهنمودهاي مفيدي را براي بهبود فعاليتهاي معلم در کلاس درس به همراه داشته است. بر اين اساس در اين مقاله، به ده اشتباهي پرداخته شده است که معلمان در کلاس درس بايد از آنها دوري کنند.
امتحان رياضي سوم راهنمايي - استان خوزستان - سال92
92-2-28 92-3-18 92-6-9
ابتدا برای لذت بردن و متحیر ساختن دیگران کافیه مفهوم متمم 9 عددی را یاد بگیریم .
متمم 9 عددی یک رقمی ، عددی است که وقتی آنرا با رقم مذکور جمع می کنیم ، حاصل 9 بدست آید .
مثلا متمم 9 عدد 3 : عدد 6 است زیرا 9 = 6+3
و یا متمم 9 عدد 5 : عدد 4 است زیرا 9 = 4 + 5
********************************************
متمم 9 عددی چند رقمی مثلا (n رقم )، عددی است که وقتی آنرا با عدد مذکور جمع می کنیم حاصل n رقم عدد 9 بدست آید .
منظور اینست که ارزش تمام رقم ها ، متمم 9 خودش باشد .
مثال عدد 5 رقمی 23581 را در نظر بگیرید متمم 9 این عدد 5 رقمی ، 76418 می باشد زیرا وقتی آنرا با عدد داده شده جمع می کینم حاصل 99999 بدست می آید که 5 رقم عدد 9 دارد .
23581
76418 +
---------
99999
متمم 9 عدد 45679 چه می شود ؟ خب معلوم است 54320
سوال: اگر سر پرگار گيج برود چه مي كشد؟
پاسخ : بيضي
سوال: شباهت دماسنج و ورقه امتحاني چيست؟
پاسخ : وقتي كه هر دو به صفر برسند، آدم مي لرزد!
سوال: چرا همه مي گويند: «عرضي ندارم» و به جاي آن نمي گويند: «طولي ندارم»؟
پاسخ : اگر بخواهم جوابش را خدمتتان «عرض» كنم 2 ساعت «طول» مي كشد!
******
شكل فوق انطباق رسم ستاره داوود توسعه يافته و عكس يك كريستال برف را نشان ميدهد ، شايد شكل فوق براي ما زياد جالب نباشد ولي اين تصوير براي علاقمندان به هنرهاي زيبا ، طراحي و گرافيك فوقالعاده جالب است ، كافي است كه محل گذر خطوط موازي را از هر شش جهت به دقت برسي كنيد و به شگفتيهاي اين انطباق دست يابيد . كريستالهاي برف در ساختار كريستالي خود ، كاملا از اين رسم هندسي تبعيت ميكنند و اين موضوع مربوط به زاويه پيوند شيميايي عناصر اكسيژن و هيدروژن و پيوندهاي ملكولي ( يا هيدروژني ) آب در داخل شبكه كريستالي يخ ميشود كه در مباحث بعدي در مورد زواياي پيوندهاي شيميايي و ساختار هندسي كريستالها و رابطه آنها با رسم ستاره داوود توسعه يافته ، مطالبي ارايه خواهد شد . يكي از شگفتيهاي خلقت خداوند متعال اين است كه از اول آفرينش تا آخر خلقت ، هيچ دو كريستال برف منجمد شده شبيه به هم و يكساني را نميتوان يافت ، در واقع شكل اين كريستالها انحصاري بوده و هيچ وقت تكرار نميشوند و بينهايت شكل ميتوان براي كريستال برف تصور نمود .
چگونـه میتـوان بین آسمان و زمیـن مدتـها معلـق بود؟
ریاضیدانان "ام. آی. تی" با تعیین ارتباط میان اعداد مکعب روبیک و حداکثر تعداد حرکات مورد نیاز موفق شدند فرمول جدیدی را بر حل معمای روبیک ارائه کنند
حل این مکعب روبیک در کوتاهترین زمان و کمترین حرکت، یکی از معماهای بزرگ ریاضیدانان در طول دهه های اخیر بوده است.
اکنون دانشمندان موسسه تکنولوژی ماساچوست با همکاری دانشگاه واترلو و دانشگاه تافتس توانستند آلگوریتم جدیدی را ارائه کنند که برپایه یکی از رایج ترین استراتژیهای حل این معما قرار دارد.
این آلگوریتم با حرکت دادن یک مربع رنگی در جهت مورد نظر و بدون تکان دادن بقیه های خانه های مکعب می تواند روبیک را حل کند.
اما نکته مهم در استفاده از این راه حل، تعداد حرکات برای جور کردن خانه ها در کنار هم است. در روبیک ، هر خانه رنگی یک مسیر حرکت برای قرار گرفتن در موقعیت مناسب را پیش روی خود دارد که به اعتقاد این دانشمندان با این آلگوریتم، تمام این خانه ها می توانند در جهت مناسب خود قرار گیرند.
این دانشمندان در این خصوص توضیح دادند: "با این فرمول قادریم به روشی موازی خانه های بیشتری را جور کنیم و تعداد حرکات را کاهش دهیم."
برپایه این فرمول جدید، تعداد حداکثر موقعیتهای لازم برای حل این روبیک برپایه نسبت تناسب n²/log n تعیین می شود.
در این تناسب، متغیر n تعداد خانه های رنگی است که در یک طرف روبیک در کنار هم قرار می گیرند. به طوریکه برای مثال در مورد یک روبیک کلاسیک فرمول به این شکل جایگزین می شود: 9 به توان 2 تقسیم بر لگاریتم 9.