عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
گردشکری سلامت در خانه گردشگری ویرا | 0 | 125 | malishahidi |
تبلیغات اینستاگرام اصفهان | 0 | 107 | sadra77 |
مشاوره دیجیتال مارکتینگ | 0 | 104 | sadra77 |
طراحی سایت وردپرس | 0 | 102 | sadra77 |
Iran tours DanaTrips | 0 | 119 | malishahidi |
طراحی تخصصی فروشگاه اینترنتی | 0 | 113 | minajafari |
هتل دی ریتز کارلتن استانبول | 0 | 101 | minajafari |
ویزای سرمایه گذاری آمریکا eb5 | 0 | 112 | minajafari |
الگوریتم Mobile First index چیست؟ چه تاثیری بر سئو دارد؟ | 0 | 113 | minajafari |
بهترین شرکت طراحی سایت در تهران | 0 | 99 | minajafari |
۱) پایه ضعیف در درس ریاضی از سال های قبل.
۲) قبولی با استفاده از تک ماده در خرداد سال قبل.
۳) قبولی با استفاده از تقلب و گفته شدن سؤالات قبل از امتحانات.
۴) کم هوشی و دیرآموزی بعضی از دانش آموزان.
۵) نداشتن اعتماد به نفس در درس ریاضی.
۶) مشکلات جسمی بعضی از دانش آموزان، سوءتغذیه، ضعف چشم.
1-نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا
2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا
3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا
4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا
شناخت ویژگی های دانش آموزان
مقدمه
شناخت ویژگی های کودکان، نوجوانان و جوانان و تفاوت آنان در سنین مختلف رشد و دوره های مختلف تحصیلی، مهم ترین وظیفه و نقشی است که صاحب نظران تعلیم و تربیت از معلمان و سایر کارکنان مدارس و در موارد زیادی از خانواده ها انتظار دارند؛ زیرا دانش آموزان محور اصلی تعلیم و تربیت هستند و عناصر و ارکان دیگر آموزش و پرورش در خدمت رشد و تربیت آنان می باشند....
شناخت ویژگی های کودکان، نوجوانان و جوانان و تفاوت آنان در سنین مختلف رشد و دوره های مختلف تحصیلی، مهم ترین وظیفه و نقشی است که صاحب نظران تعلیم و تربیت از معلمان و سایر کارکنان مدارس و در موارد زیادی از خانواده ها انتظار دارند؛ زیرا دانش آموزان محور اصلی تعلیم و تربیت هستند و عناصر و ارکان دیگر آموزش و پرورش در خدمت رشد و تربیت آنان می باشند. از این رو ضرورت دارد والدین و کارکنان مدارس از طریق به کار بردن روش ها و فنون و ابزار مختلف به شناخت ویژگی های جسمی، عاطفی، روانی، اخلاقی و اجتماعی هر یک از کودکان و نوجوانان و جوانان آشنایی کامل پیدا کنند.
زیباترین بزرگ : خداوند*
زیباترین مقدّم : در سلام
زیباترین سفره : سفره نذری*زیباترین میهمانی : رمضان
زیباترین درمان : پیشگیری*زیباترین زینت : عفت
زیباترین دوران : جوانی*زیباترین روشنایی : شب مهتابی
زیباترین قله : سعادت*زیباترین تدبیر : اقدام به موقع
زیباترین موهبت : آزادی*زیباترین منجی : امام زمان
زیباترین موسیقی سنتی : نقاره*زیباترین من : ما
زیباترین قطره : اشک برای حسین*زیباترین ذخیره : صدقه
زیباترین هوشیاری : مراقبت از نفس*زیباترین ورزش : کوهنوردی
زیباترین گرانی : زمان*زیباترین کلید : مفاتیح الجنان
زیباترین ارزانی : هوا*زیباترین تبعیدی : ابوذر
زیباترین سمت : قبله*زیباترین عارف : باباطاهر
زیباترین خشم : خاموشی*زیباترین باطن : مومن
زیباترین تواب : حرّ*زیباترین حکومت : حکومت اسلامی
زیباترین دارو : اسم خدا*زیباترین معصوم : علی اصغر
زیباترین سازمان : ثبت احوال*زیباترین حضور : در محضر خدا
زیباترین نظام : ولایت*زیباترین بزرگی : کهکشانها
زیباترین قیام : مختار*زیباترین شکافنده : امام باقر
زیباترین محل تفکر : خلوت*زیباترین سنگ : گوهر
زیباترین معارفه تاریخ : غدیر خم*زیباترین شکوفایی : استعدادها
زیباترین آسمان : آسمان آفتابی*زیباترین اختراع : برق
زیباترین مطالعه : قرائت قرآن*زیباترین وطن : ایران
زیباترین مذهب : تشیع*زیباترین سفیدی : برف
زیباترین کمال : لقاءا...
فهرست موضوعي: زیباترین ها
روانشناسی ریاضیاتی | |
روانشناسی ریاضیاتی رویکردی در پژوهش های روانشناسی است که به مدلسازی ریاضی ادراک، شناخت و فرآیند های خودکار می پردازد و قوانینی که شبیه قوانین حقوقی است ایجاد می کنند که ویژگی های محرک کمی پذیر را با رفتار کمی پذیر ارتباط می دهد. رویکرد ریاضی با هدف ایجاد فرضیاتی که دقیق تراند و بنابراین به اعتبارات تجربی قطعی منجر می شوند، ایجاد شده و گسترش یافته است. در این رویکرد، رفتار کمی پذیر اغلب در عمل از طریق تکالیف عملکردی تعیین می شوند.
|
کودکان پیش از حرف زدن ریاضی یاد می گیرند!
دانشمندان آمریکایی و انگلیسی در بررسیهای خود نشان دادند که کودکان پیش از اینکه حرف زدن را بیاموزند می توانند اعداد را درک کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه اموری و دانشگاه کالج لندن در خصوص تازه ترین کشف خود توضیح دادند: "ما نشان دادیم که کودک در 9 ماهگی می تواند صفات نسبی بیشتر از و کمتر از را از طریق اعداد درک کنند، اندازه اشیاء و مدت زمان را بفهمند و تمام این تواناییها را پیش از آموختن زبان کسب می کند."
شخصیت ادمها
آدم های بزرگ در باره ایده ها سخن می گویند
آدم های متوسط در باره چیزها سخن می گویند
آدم های کوچک پشت سر دیگران سخن می گویند
آدم های بزرگ درد دیگران را دارند
آدم های متوسط درد خودشان را دارند
آدم های کوچک بی دردند
آدم های بزرگ عظمت دیگران را می بینند
آدم های متوسط به دنبال عظمت خود هستند
آدم های کوچک عظمت خود را در تحقیر دیگران می بینند
آدم های بزرگ به دنبال کسب حکمت هستند
آدم های متوسط به دنبال کسب دانش هستند
آدم های کوچک به دنبال کسب سواد هستند
آدم های بزرگ به دنبال طرح پرسش های بی پاسخ هستند
آدم های متوسط پرسش هائی می پرسند که پاسخ دارد
آدم های کوچک می پندارند پاسخ همه پرسش ها را می دانند
آدم های بزرگ به دنبال خلق مسئله هستند
آدم های متوسط به دنبال حل مسئله هستند
آدم های کوچک اصلا مسئله ندارند
در این مقاله یاد می گیرید که چگونه جذاب باشید.
ما در تمام طول زندگی میخواهیم از جمعیت جداشده و هویت خود را پیدا کنیم. برای همه ما پیش آمده است که در زندگی شخصی یا شغلی، اطرافیانمان را آزار داده و افرادی را که برای ما اهمیت دارند ناراحت کرده باشیم . این ویژگیهای منفی چشمانداز آینده شما را از بین میبرند. یک شخصیت جذاب، حاصل چند واژه کلیدی نیست بلکه ماهیت فردی است که افراد دور و بر خود را جذب میکند.
معماي گودال...
معما:
در گودالي به طول 4/2 متر (چهار و دو دهم) و به عرض 3/4 متر (سه و چهار دهم) ، چند متر مکعب خاک وجود دارد؟
روش محاسبه را هم ذکر کنيد
قول بدیم «نمیتوانمها »رو خاک کنیم
دوستان عزیز! یک خانم معلمی در آمریکا کاری کرد که اسم او در تمام کتابهای تربیتی و پرورشی چاپ شد.
تمام دوستانی که در دانشگاه، علوم تربیتی و روان شناسی تربیتی خوانده اند، امکان ندارد که قضیه این خانم را نخوانده باشند .
معلمی با ۲۸ سال سابقه کار به اسم خانم “دنا جامپ“. (deanna jump)
به نام خدا
مقدمه ای بر طرح درس
طرح درس یا سناریوی آموزشی برای نخستین بار در سال 1918 توسط"فرانکلین بوبیت" مطرح شد و لزوم استفاده از سازماندهی در امر یاددهی – یادگیری مورد تأکید قرار گرفت. طرح درس به شکل امروزی آن، در سال 1950 به وسیله روان شناسان برجسته امر تعلیم و تربیت "بنجامین . اس . بلوم" شکل گرفت و در سال 1962 " رابرت گلیرز" نظرات تکمیلی خود را در راستای دیدگاههای بلوم مطرح کرد که تا به امروز نیز مدنظر برنامه ریزان و هدف گذاران آموزشی و دست اندرکاران امور آموزشی در سطح جهان بوده است.
بزرگی قلبت ....؟
می گویند قلب هر کس به اندازه مشت بسته اوست
اما من قلبهایی را دیده ام که به اندازه دنیایی از محبت عمیق اند
دلهای بزرگی که هیچوقت در مشتهای بسته جای نمی گیرند
مثل غنچه ای با هر طپش شکفته می شوند
دلهای بزرگی که مانند کویر نامحدودند
و تشنه اند , تا اینکه ابر محبت ببارد
در عوض دلهایی هم هستند
که حتی از یک مشت بسته کوچک هم , کوچکترند
وتو مي خواهي بدانی قلبت چقدر بزرگ است ؟
به دستت نگاه کن ...!
وقتی که عشق و مهربانی را به دیگران تعارف میکنی
تدریس، یک نوع ارتباط میان معلم و شاگرد است و ارتباط شرط لازم تدریس در فرآیند آموزش است. هیچگونه یادگیری یا تغییر در فرآیند تدریس صورت نخواهد گرفت مگر اینکه معلم با فراگیرانش ارتباط مؤثر برقرار کند و بداند که در صورت رعایت نکردن این نکات، ارتباط موفقی برقرار نخواهد شد و در نتیجه او شاگردانش را بدون احساس و کمتوجه خواهد خواند و شاگردانش تدریس او را غیرمفید به حساب خواهند آورد.
معلم باید موانع ارتباط را بشناسد. او باید بداند که رفتار ارتباطی ممکن است به مرور زمان جنبه عادت به خود بگیرد و زمانی که رفتار ارتباطی به صورت عادت درآید، تأثیر و نفوذ خود را از دست خواهد داد.
نیز باید بداند که هرچه با عوامل و فرآیند ارتباط آشنایی و بر آنها تسلط داشته باشد معلم موفقتری خواهد بود چون معلم در پرتو هنر ارتباط، شاگرد را درک میکند، نقاط ضعف و قوت او را به دست میآورد، از زیر و بم روحی او آگاهی مییابد و براساس همین دریافتها با او ارتباط برقرار میکند و چون قوت و ضعف را دریافته به خوبی و آسانی میتواند او را جذب و شیفته کند.
دکتر وین والتر دایر (Wayne Walter Dyer) در۱۰ مه، ۱۹۴۰ در شهر دترویت از توابع ایالت میشیگان، ایالات متحده به دنیا آمد.
او یک عارف، روانکاو، نویسنده و سخنران است. کتاب قلمرو اشتباهات شما (با عنوان "چگونه شخصیت سالمتر بیابیم؟" در ترجمه فارسی) در سال ۱۹۷۶ در حدود ۳۰ میلیون نسخه فروخت و جزو یکی از بالاترین فروش کتابها در تاریخ شد. دایر در سال ۱۹۸۷ به عنوان بهترین سخنران ایالات متحده شناخته شد.
12 اصل شادی بخش
هنگام عصبانیت هیچ تصمیم نگیرید
هرکاری را با علاقه و تمرکز انجام دهید
از هیچ کس و هیچ چیز توقع نداشته باش
در تصمیم های خود تاخیر نیندازید
بر جسم و روح خود مسلط شوید
تاثیر مهربانی برروی دمای بدن !؟