تدریس برایفردا تغییر نقش معلم درکلاس درس
ICTچه تاثیری بر معلم وروش تدریس او دارد ؟ نقش معلم چگونه تغییر می کند ؟
ادامه مطلب
عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
گردشکری سلامت در خانه گردشگری ویرا | 0 | 136 | malishahidi |
تبلیغات اینستاگرام اصفهان | 0 | 116 | sadra77 |
مشاوره دیجیتال مارکتینگ | 0 | 114 | sadra77 |
طراحی سایت وردپرس | 0 | 112 | sadra77 |
Iran tours DanaTrips | 0 | 129 | malishahidi |
طراحی تخصصی فروشگاه اینترنتی | 0 | 123 | minajafari |
هتل دی ریتز کارلتن استانبول | 0 | 112 | minajafari |
ویزای سرمایه گذاری آمریکا eb5 | 0 | 120 | minajafari |
الگوریتم Mobile First index چیست؟ چه تاثیری بر سئو دارد؟ | 0 | 121 | minajafari |
بهترین شرکت طراحی سایت در تهران | 0 | 108 | minajafari |
به نام او که عالم را بر اساس « حساب » و « هندسه » آفرید . آری به نام او که همه چیز دنیا را بر اساس حساب استوار کرد و بر پایه هندسه نظم بخشید .
دوست خوبم سلام !
امیداورم روزهای زندگی ات سرشار از تلاشهای مثبت و منطق بر خط راست در جهت رسیدن به خدای یگانه باشد .
دوست خوبم !
ادامه مطلب
صفر یعنی هیچ
صفر فقیری است که به چشم جمع و تفریق نمی آید حضور هزاران صفر در جمع وتفریق تاثیری ندارد اعداد کار خودشان رامیکنند0 آنها باهم درجمع شدن وحتی در اختلاف خود صفر را به حساب نمی آورند ونادیدش میگیرند صفر مظلوم به دو فکر میافتد یکی اینکه انتقام خود رااز اعداد در ضرب بگیرد ضرب قدرت بالاتری دارد اعداد واقعا بزرگ شده اند اما در عمل هیچ قدرتی در برابر صفر ندارندچرا که هیچ ضربی از پس صفر بر نمی آید صفرهزاران عدد را کنار می زند و حاصل نهایی را به خود می دهد هزاران عدد در ضرب با صفر در یک چشم به هم زدن نیست و نابود می شوند .
می خواهید تعداد اضلاع یا مساحت ومحیط شکل ها را یاد بگیرید .
به ادامه مطلب بروید.
دانلود فایل های کتاب روی عناوین آن کلیک کنید:
فهرست - سخنی با دانش آموز | |
فایل اول | |
فایل دوم | |
فایل سوم | |
فایل چهارم | |
فایل پنجم | |
فایل ششم | |
فایل هفتم | |
فایل هشتم |
کارگاه حسابان خانه ریاضیات بوشهر در نظر دارد اولین کارگاه حسابان با موضوع آموزشی روش تدریس دنباله های حسابی و هندسی را از ساعت ۸ تا ۱۲ روز چهارشنبه ۲۸ خرداد ماه برگزار کند.همکاران محترم در صورت تمایل به حضور در این کارگاه نام و شماره موبایل خود را حداکثر تا ۲۶ خرداد ماه به آدرس bumathhouse@gmail.com ارسال نموده یا با شماره ۰۹۳۶۴۵۲۳۰۳۹ تماس حاصل نمایند.
تصور کنید میخواهید ثابت کنید بینهایت زوج عدد اول وجود دارد که تفاضلشان 2 است؛ به جای آن ثابت میکنید بینهایت زوج |
هدف از برگزاری" همایش ملی کاربرد ریاضیات در علوم زمین" بازبینی و بحث در باره نقش ریاضیات به عنوان ابزاری مهم در بررسی کمی پدیدههای پیچیده علوم زمین است .
ادامه مطلب
تدریس برایفردا تغییر نقش معلم درکلاس درس
ICTچه تاثیری بر معلم وروش تدریس او دارد ؟ نقش معلم چگونه تغییر می کند ؟
ادامه مطلب
وقتی بعضی از این نوجوانان و جوانان را می بینم نا خوداگاه به یاد این جمله ی ویلیام جیمز می افتم :
" مغز ما به اندازه ی یک باتری صد هزار ولتی ظرفیت دارد ولی ما برای روشن کردن یک چراغ موشی از آن استفاده می کنیم. "
واقعا جوانان خلاق و با استعدادی داریم ولی حیف که آن ها قدر خودشان را نمی دانند و وقت گرانبهایشان را بیهوده سپری می کنند .
تابستان نزدیک است و سه ماه طولانی تعطیلات و اوقات فراغت و اگر بی هدف وارد تعطیلات شویم و هیچ برنامه ای نداشته باشیم بایستی روزها تا لنگ ظهر خواب باشیم و شب ها تا پاسی از شب گذشته غرق تماشای تلویزیون و گشت و گذار بیهوده در اینترنت و .... با استفاده از فرصت های پیش رو و تعطیلات تابستانی می توانیم زندگی خود را دگرگون کنیم و گام هایی مثبت در جهت رشد و پیشرفت خودمان برداریم .
مثلا ایا می دانید :
می توانید در همین سه ماه با تمرین و حوصله یک زبان خارجی را به طور کامل بیاموزید ؟
می توانید با استفاده از فرصت های بدست آمده در این سه ماه در حرفه ای که به آن علاقمند هستید متخصص شوید؟
می توانید در یک رشته ی ورزشی حرفه ای شوید؟
می توانید فقط با کار کردن در دو ماه از این سه ماه و درآمد روزانه ی حداقل 20000 هزار تومان در روز میلیونر شوید؟
می توانید درسهای سال آینده ی خود را بارها و بارها مرور کرده و یا پایه ی درسی خود را تقویت کنید؟
می توانید حافظ چند جزء قرآن کریم شوید؟
می توانید شاهکارهای بزرگ ادبی و کتاب های زیبا و خواندنی را مطالعه کنید؟
می توانید فکر کنید ، ایده های تازه و جدید را در ذهن خود بپرورانید و در جهت شادی و نشاط خود و اطرافیان خود برنامه های سازنده و راهگشایی را به اجرا بگذارید؟
می توانید...
می توانید...
می توانید...
واقعا بنویسید برای تابستان خود چه برنامه ریزی کرده اید ؟
آموزش محاسبه ذهنی با چرتکه
آموزش محاسبه ذهنی با چرتکه برنامه حساب ذهنی UCMAS یک برنامه منحصر به فرد برای رشد کودک است که در سال 1993 توسط دکتر دینو ونگ در کشور مالزی ابداع گردید. این برنامه با استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه با بهکارگیری چرتکه سبب پویایی مغز (نیمکره چپ و نیمکره راست) به طور هم زمان میشود.
دانش آموزان در سنین بین 5 تا 13 سال با یادگیری محاسبه ذهنی سریع و دقیق ظرفیت ذهن خود را توسعه میدهند که این سبب بهبود مهارتهایی نظیر مدیریت زمان ، تمرکز و توانایی حل مسأله میشود که به موفقیت در همه رشتهها و زندگی روزمره می انجامد.
برنامه UCMAS نه تنها منجر به ایجاد اعتماد به نفس و تسلط در انجام محاسبات میشود ، بلکه این برنامه با ایجاد یک چهارچوب زیربنایی سبب توسعه مهارتهای مورد نیاز یادگیری در مدرسه و زندگی روزمره کودکان میگردد.
از سال 1993 (زمان ابداع UCMAS) تاکنون بیش از 49 کشور عضو موسسه UCMAS شده و میلیونها کودک در سراسر جهان از برنامههای آموزشی این سیستم بهرهمند شدهاند ، مهمترین این کشورها عبارتند از: کانادا ، استرالیا ، ایالات متحده آمریکا ، انگلستان ، سوریه ، لبنان ، بحرین ، مالزی ، اندونزی ، هند ، امارات ، قطر ، کویت ، عربستان سعودی ، مصر ، نیوزلند ، سریلانکا ، ، کنیا ، اردن ، فیجی ، یمن ، نیجریه ، عمان ، سودان.فراتر از ریاضیات
روش UCMAS یک توانایی بسیار بالای شناختی دردانش آموزان ایجاد میکند ، که قادر خواهند بود آن را در تمامی عرصههای زندگی به کار گیرند. تمرکز بهتر و با خلاقیت افزایش یافته و حافظه قوی ، به دانش آموزان کمک میکند تا در مواجهه با مسائل ، یک راه حل مدبرانه ارائه نمایند و نه تنها در ریاضیات بلکه در زندگی روزانه از برکات آن بهرهمند شوند. این روش به کودکان میآموزد که هیچگاه از مشکلات و مسائلی که به نظر سخت و غیر قابل حل میباشند ، نترسیم چرا که:
همیشه یک راه بهتر و سریعتر برای رسیدن به جواب وجود داردکه با این روش روزمره فرق دارد
.
نرم افزار Scienc66 با ایجاد زبانه های جدید در Word می تواند در ریاضییات فرمولهای ریاضی شکل های هندسی دو و سه بعدی انواع نمودار ها و جدولها را وارد متن نماید . همچنین در متن های مربوط به فیزیک و شیمی نیز نماد ها و شکل های آزمایشگاهی را می تواند وارد متن کند .
ادامه مطلب
دیروز در درس ریاضی گفت استاد مهر و وفا را ضرب در صلح و صفاکن
مجموعة غم را بِنه دریک پرانتز روی لبانت آکُلاد خنده واکن
یک نقطه بردار از فراز نون مِحنت با نقطه بای محبّت آشنا کن
هر نامساوی را مساوی کردن اُولی دلتای قلبت را بَری از کینه ها کن
منزل مکن در زیر رادیکال دنیا یا خویش را با یک توان زآنجا رها کن
از نقطه ای بر روی مُخْتَصّات ذِهنت خطی برای مهربانی ها جدا کن
منها مکن ما را ز خوان بی دریغت بُردار لُطفت را خدایا سوی ما کن
*********
اولي: بگو ببينم: فرق گونيا با نقاله چيست؟
دومي: اين است كه گونيا 300 ريال است ولي نقاله 500 ريال ...
***********************************
ليلا: مريم تو دوست داري معلمها چگونه باشند؟
مريم: من دوست دارم مثل مغازهدارها باشند.
ليلا: چرا؟
مريم: بگويند درس داده شده پس گرفته نميشود.
**************************************************
معلم به دانشآموز: شخصي 500 تومان گوشت، 50 تومان سبزي و 125 تومان لوبيا چشم بلبلي خريد حاصل آن چند ميشود؟
دانشآموز: يك خورشت قورمه سبزي حسابي!
آدمی اگر پیامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نیست، زیرا:
اگر بسیار کار کند، میگویند احمق است !
اگر کم کار کند، میگویند تنبل است !
اگر بخشش کند، میگویند افراط میکند !
اگر جمع گرا باشد، میگویند بخیل است !
اگر ساکت و خاموش باشد، میگویند لال است !
اگر زبان آوری کند، میگویند وراج و پر گوست !
اگر روزه برآرد و شبها نماز بخواند، میگویند ریا کار است !
و اگر نکند، میگویند کافر است و بی دین !
لذا نباید بر حمد و ثنای مردم اعتنا کرد
و جز از خداوند نباید از کسی ترسید.
پس آنچه باشید که دوست دارید.
شاد باشید، مهم نیست این شادی چگونه قضاوت شود.
استاد ریاضی دانشگاه شفیلد با انجام محاسبات دقیق، مدعی ارائه فرمولی برای تهیه با کیفیتترین و خوش طعمترین پیتزا شده است!
تلفظ |
تلفظ حرف به انگلیسی |
حرف کوچک یونانی |
حرف بزرگ یونانی |
رديف |
Alpha |
α |
Α |
1 |
|
بتا |
Beta |
β |
Β |
2 |
گاما |
Gamma |
γ |
Γ |
3 |
Delta |
δ |
Δ |
4 |
|
اپسیلون |
Epsilon |
ε |
Ε |
5 |
Zeta |
ζ |
Ζ |
6 |
|
Eta |
η |
Η |
7 |
|
تتا |
Theta |
θ |
Θ |
8 |
آیتا |
Iota |
ι |
Ι |
9 |
کاپا |
Kappa |
κ |
Κ |
10 |
لاندا |
Lambda |
λ |
Λ |
11 |
مو |
Mu |
μ |
Μ |
12 |
نو |
Nu |
ν |
Ν |
13 |
کسی |
Xi |
ξ |
Ξ |
14 |
امیکرون |
Omicron |
ο |
Ο |
15 |
پی |
Pi |
π |
Π |
16 |
رو |
Tho |
Ρ |
Ρ |
17 |
سیگما |
Sigma |
σ |
Σ |
18 |
تا |
Tau |
τ |
Τ |
19 |
اوپسیلون |
Upsilon |
υ |
Υ |
20 |
فی |
Phi |
φ |
Φ |
21 |
خی |
Chi |
χ |
Χ |
22 |
سای |
Psi |
ψ |
Ψ |
23 |
امگا |
Omega |
ω |
Ω |
24 |
۱ = ۱
۳= ۱+۲
۶= ۱+۲+۳
۱۰= ۱+۲+۳+۴
۱۵= ۱+۲+۳+۴+۵
۲۱= ۱+۲+۳+۴+۵+۶
. . .
6 5 4 9
7 5 4 2
3 6 5 9
-------------------
1 | 6 | |||
1 | 6 | |||
1 | 3 | |||
2 | 0 |
--------------------
1 7 7 5 0
همين طور که مي بينيد هيچ (ده بر يک يا بيست بر دو ويا...)بکار برده
نمي شود وبراي ياد گيري خصوصا بچه ها بسيار راحت است