عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
گردشکری سلامت در خانه گردشگری ویرا | 0 | 126 | malishahidi |
تبلیغات اینستاگرام اصفهان | 0 | 107 | sadra77 |
مشاوره دیجیتال مارکتینگ | 0 | 105 | sadra77 |
طراحی سایت وردپرس | 0 | 102 | sadra77 |
Iran tours DanaTrips | 0 | 120 | malishahidi |
طراحی تخصصی فروشگاه اینترنتی | 0 | 114 | minajafari |
هتل دی ریتز کارلتن استانبول | 0 | 102 | minajafari |
ویزای سرمایه گذاری آمریکا eb5 | 0 | 112 | minajafari |
الگوریتم Mobile First index چیست؟ چه تاثیری بر سئو دارد؟ | 0 | 114 | minajafari |
بهترین شرکت طراحی سایت در تهران | 0 | 99 | minajafari |
برای دریافت اسلایدهای مربوط به کتاب های ریاضی پایه های هفتم، هشتم و نهم، روی لینک مورد نیاز خود کلیک نمایید.
(آخرین به روز رسانی: 1394.04.24)
توجه:
فایل های پیوستیِ برخی از لینک های زیر (ریاضی پایه هفتم)، بر اساس چاپ سال 92 طراحی شده اند، بنابراین ممکن است تغییراتی در شماره صفحه یا محتوا وجود داشته باشد.
ریاضی پایه هفتم
ریاضی پایه هشتم
ریاضی پایه نهم
نمونه سوالهایی ازهفتم
جمع روبرو را روی محور نشان دهید وحاصل را بنویسید. .......=(8-)+(3+)
بردار 5- ابتدا در 1- رارسم وجمع وتفریق متناظر را بنویسید.
علی هر 8روزی یکبار به پیاده روی می رود و محمد هر 12 روز پیاده روی می کند.
آنها در چه روزی در ماه با هم به پیاده روی می روند؟
معمای تصویری مکعب باز شده
در شکل زیر یک مکعب باز شده داریم. می خواهیم آنرا تا بزنیم تا مجددا این مکعب را ایجاد کنیم. به نظر شما کدامیک از مکعب ها می تواند جواب این تست باشد؟
نویسنده :محمود قاسمی
قوانین توانها را توضیح داده و مثال بزنید(ضرب وتقسیم)
هر عدد که توانش صفر باشدبرابر با چه عددی است؟
به ریشه دوم یک عدد چه می گویند ؟اعداد دارای چند ریشه هستند وچه نسبتی با هم دارند؟
از عددی دوبار جذر گرفته ایم حاصل 4 شده است آن عدد را بدست آورید.
نویسنده :محمود قاسمی تاریخ 1394/1/2
1-مرور سطحی مطلب
2-جملات کلیدی یا عبارتهای مهم را نکته برداری کردن
3-برای هر عبارت یا موضوع مثال عددی یاداشت وحل کردن
4-مرور کامل وبا دقت کردن و نمونه مثال را بررسی کردن وتفسیر آن
5-تمرینات وکار در کلاسها را حل کردن
6-نکات مهم را به صورت فارسی توضیح و فرمول نویسی کردن مطالب
7-از کتابهای کمک درسی نمونه سوالات را حل کردن ورفع اشکالات احتمالی
8-مطلب مبهم را یاداشت و از دبیر خود بپرسید.
سایت : ریاضی کده ghmr.ir
اسلایدهای ریاضی هفتم
برای دانلود اینجا را کلیک کنید.
تهیه شده توسط محمد هادی زراعتکار
به نام خداوند رنگین کمان
خداوند بخشنده ی مهربان
نمونه سوال ریاضی پایه هفتم تیزهوشان و نمونه دولتی
سال اول دبیرستان دوره اول -شمارنده ها
و اعداد اول-بهمن ۹۳
برای دانلود نمونه سوال به ادامه مطلب بروید.
نمونه سوال ریاضی پایه هفتم تیز هوشان و نمونه دولتی
سال اول دبیرستان دوره اول - اعداد طبیعی
ویرایش دوم مخصوص استفاده در کلاس درس و دیتا در مدارس
ویرایش معلم یار
پاسخ نامه تشریحی اعداد طبیعی
برگرفته از کتاب مسابقات ریاضی هفتم
از دوران یک سطح در فضا حجم بوجود می آید .
از دوران یک مستطیل حول طول یا عرض آن استوانه بوجود می آید.
از دوران مثلث قائم الزاویه حول یکی از ضلع های زاویه قائمه آن مخروط بوجود می آید .
از دوران دایره یا نیم دایره حول قطر آن کره بوجود می آید .
من هم برايم بسيار جالب بود و دوست داشتم شما هم بدونيد.
عدد 373 همان عدد مورد نظر است . از هر طرف به آن نگاه كني عدد اول است. اگر يك رقم يك رقم در نظر بگيريم ،هر رقمي يك عدد اول است. و همينطور اگر دو رقم د و رقم در نظر بگيريم باز هم اعداد اول داريم. و خود عدد هم كه سه رقمي است نيز عددي اول است. پس به اين عدد ، عدد بسيار اول مي گوئيم .
جالب بود نه؟؟؟؟؟
ساده کردن کسرها
برای ساده کردن وبرای اینکه اتلاف وقت نکنیم از ب-م-م استفاده می کنیم
ساده ترین روش ب-م-م تقسیم های متوالی است یعنی تقسیم ها را تا زمانی ادامه دهیم
که باقیمانده به صفر برسدسپس مقسوم علیه آخرین تقسیم را به عنوان ب-م-م انتخاب
ودوعدد را به آن عدد ساده می کنیم . را ساده کنید 16=(32و80)
یعنی ب-م-م دوعدد 16 شده پس دوعدد را به 16 ساده می کنیم. =
پس می توان گفت کاربرد ب-م-م ساده کردن است.32/80
نویسنده :محمود قاسمی مدیرسایت
فرمول هایی برای محاسبه مساحت و محیط و حجم
1) مساحت مـــربع = یـــک ضلع به توان۲
محیــط مـــربــــع = یک ضلع × 4
2) مساحت مسـتطیـــــــل = طـول × عـرض
محیط مستطیل = ( طول + عرض) × 2
3) مساحت مثلث = ( قاعده × ارتــــــفاع ) تقسیم بر۲
محیط مثلث = مجموع سه ضلع
۴) مساحت ذوزنقه = ( قاعده بزرگ + قاعده کوچک ) × نصف ارتفاع
محیط ذوزنقه = مجموع چهار ضلع
۵) مساحت لوزی = ( قطر بزرگ × قطر کوچک ) تقسیم بر ۲
محیط لوزی = یک ضلع × 4
۶) مساحت متوازی الاضلاع = قاعده × ارتفاع
محیط متوازی الاضلاع = مجموع دو ضلع متوالی × 2
۷) مساحت دایره = عدد پی ( 14/3 ) × شعاع × شعاع
محیط دایره = عدد پی ( 14/3 ) × قطر
۸) مساحت کره = 4 × 14/3 × شعاع به توان دو
حجم کره = چهار سوم × 14/3 × شعاع به توان سه
۹) مساحت بیضی = (نصف قطر بزرگ × نصف قطر کوچک ) × 14/3
۱۰ ) محیط چند ضلعی منتظم = یک ضلع × تعداد اضلاعش
۱۱ ) حجم مکعب مستطیل = طـول × عـرض × ارتفاع
حجم مکعب مربع = قاعده × ارتفاع ( طول یال×مساحت یک وجه)
۱۲ ) حجم هرم = مساحت قاعده ی هرم × ارتفاع هرم× یک سوم
۱۳) مساحت جانبی استوانه = محیط قاعده × ارتفاع حجم استوانه = مساحت قاعده × ارتفاع
سطح کل استوانه = سطح دو قاعده + مساحت جانبی ( مساحت مجموع دو قاعده + ارتفاع × پیرامون قاعده )
۱۴) مساحت جانبی منشور = مجموع مساحت سطوح جانبی
مساحت کلی منشور = مجموع مساحت دو قاعده + مجموع مساحت سطوح جانبی
۱۵) حجم مخروط = مساحت قاعده × یک سوم × ارتفاع
16)مجموع دو قطر ضربدر نصف پی=محیط بیضی
17)محیط ضربدر نصف سهم=مساحت چند ضلعی منتظم
(فاصله مرکز دایره محاطی تا هرضلع =سهم)
نویسنده :عفت فتحی باغبادرانی
هندسه مسطحه:درباره سطح شکلها مثل خطها،دایره ها،مثلث ها،و...شکلهایی که بتوان آنهارا روی یک صفحه رسم کرد.
هندسه سه بعدی (فضایی) درباره موضوعهاواشکال فضایی مثل مکعب ها،منشورها.هرمهاو... است.تذکر:سعی کنید بعضی شکهای مختلف را تا جایی که یاد گرفته اید رسم کنید.درادامه مطلب
ارتفاع: پاره خطی است که از رأس به قاعده ی عمود است
وجه = یک سطح که یک چندوجهی را به وجود اورد ،را وجه گویند ABHD یک وجه است مکعب مستطیل 6 وجه دارد.
محل تقاطع وجه هایا محل اتصال دوسطح را یال گویند. همچنین به ضلعهای چند وجهی یال گو یند. AB یک یال است .مکعب مستطیل 12 یال دارد.
یک راس (جمع آن رئوس است.)یعنی نقطه ای که دو یا چند خط مستقیم به هم برخورد کنند.(گوشه) گویند. A, B , C سه راس مکعب مستطیل هستند.راس های دیگر کدامند؟
A و C دو راس متقابل هستند زیرا در یک وجه قرار ندارند پاره خطی که دو راس متقابل را به هم وصل کند قطر نام دارد. C A قطر مکعب مستطیل است. قطر های دیگر کدامند؟مکعب مستطیل 4 قطر دارد.
ضلع= = پاره خطی که دو راس را به هم متصل کندضلع گویند.
این 4وجهی 4راس 6 یال دارد. این 5ضلعی 5 گوشه و5ضلع دارد
محل تقاطع هر دو وجه را یال می نامیم
فرمول چند وجهی ها:اگرتعداد یالها (ضلعها)را از مجموع وجه ها و تعدادرئوس کم کنیم همیشه 2 به دست می اید.
مثال=4 وجهی ( تعداد وجه4تا)،(تعداد راسها 4تا)،(تعداد یالها6تا) 2=6-4+4شما 6وجهی وبیشتر را امتحان کنید.
یال | وجه | راس | |
منشور 4پهلو- | 12 | 6 | 8 |
4 وجهی | 6 | 4 | 4 |
منشور 5 پهلو-15 یال --2قاعده-10راس-وجه جانبی5تا
منشور 3 پهلو-9 یال- 2 قاعده -6راس-وجه جانبی3تا
منشور6پهلو- 18 یال- 2 قاعده-12 راس-وجه جانبی6تا
استوانه:
رابطه های مهم:
حجم استوانه
= ارتفاع×مساحت قاعده(دایره)
مساحت جانبی استوانه = ارتفاع×محیط قاعده(دایره)
مساحت کل استوانه =مساحت دو قاعده + مساحت جانبی
منشور ها
رابطه های مهم:
حجم منشور = ارتفاع × مساحت قاعده
مساحت جانبی منشور= ارتفاع × محیط قاعده
مساحت کل منشور =مساحت دو قاعده + مساحت جانبی
مکعب مستطیل :
عرض × طول × ارتفاع = حجم
( طول × ارتفاع )2 + (عرض × ارتفاع )2 = مساحت جانبی
(عرض × طول )2 + مساحت جانبی = مساحت کل
مکعب
ضلع× ضلع × ضلع = حجم
( ضلع ×ضلع )4 = مساحت جانبی
( ضلع ×ضلع( 6= مساحت کل
هرم
|
مساحت قاعده × یک سوم × ارتفاع = حجم هرم
سهم × محیط قاعده × یک دوم = مساحت جانبی
مساحت قاعده + مساحت جانبی = مساحت کل
مخروط :
رابطه های مهم :
ارتفاع × مساحت قاعده× یک سوم=حجم مخروط
مولد × محیط قاعده × یک دوم = مساحت جانبی
مساحت قاعده + مساحت جانبی = مساحت کل
حجم های کروی :
رابطه های مهم :
شعاع به توان 3 ×عدد پی × چهار سوم = حجم کره
شعاع به توان2 × عدد پی × 4 =مساحت کره
برگرفته شده از goodmath4.blog.ir
1-خط نامحدود است و دارای ابتدا و انتها نمی باشد.
2-از یک نقطه بی شمار خط می گذرد.
3-از دو نقطه فقط یک خط می گذرد.
بررسی مطالبی که دانش آموزان پایه هفتم در آن مشکل دارند.
قوانین جمع اعداد صحیح و ضرب وتقسیم اعداد صحیح را با هم اشتباه می گیرند که باعث اشتباه بودن را بوجود می آورد.تذکر لازم این است
که قوانین ضرب وتقسیم مجزا ازجمع بوده وخیلی راحت متوان حل کرد که تذکر آن خالی ازصفا نیست
ضرب وتقسیم: هم علامت حاصل مثبت است مثال 24+=(6-)*(4-) یا 16+=(8+)*(2+)
ولی اگر هم علامت نباشند حاصل منفی خواهدشد مثال 42-=(6-)*(7+)
در جمع اگر هم علامت باشند یکی ازعلامته را نوشته ودو عددرا جمع می کنیم.مثال 56-=(40-)+(16-) یا 21-=12-9-
در جمع اگر هم علامت نباشند علامت عدد بزرگتر را نوشته ودو عدد را از هم کم میکنیم
5-=(8+)+(13-) 9+=(4-)+(13+)
تذکر این نکته که تفریق را بای ابتدا به جمع تبدیل کرد.عدد اول خودش تفریق تبدیل به جمع قرینه عدد دوم
(12-)+(14+)=(12+)-(14+)
مقدار عددی یک عبارت جبری که با اشکالاتی مواجه هستند در این مورد فقط کافی است که به جای متغی یا حرف عدد مورد نظر را بنویسیم
مثال:مقدار عددی عبارت 4a+3b به ازاء 3+=aو 2-=b .به جای b عدد 2- را گذاشته ودر عدد4 ضرب کرده وبجای a عدد 3+ را می نویسیم
و حاصل را بدست می آوریم. (2-)*3+(3+)*4 که میشود 6-=(6-)+(12+)
فیلم های آموزشی روش تدریس کتاب ریاضی پایه هفتم:
در صورت لزوم، براي دانلود كردن فيلم، روي نام فیلم كليك راست نموده و گزينه ...Save Target As (اگر در مرورگر اينترنت اكسپلورر هستيد يا گزينه Save Link As... در مرورگر فايرفاكس FireFox يا كروم chorme) را انتخاب نماييد.
نام | مولف / منبع | نوع فايل | حجم |
آموزش معلمان- فصل اول- فايل اول | خسرو داودي | تصويري | 17.2 MB |
آموزش معلمان- فصل اول- فايل دوم | خسرو داودي | تصويري | 13.2 MB |
آموزش معلمان- فصل اول- فايل سوم | خسرو داودي | تصويري | 12.3 MB |
آموزش معلمان- فصل اول- فايل چهارم | خسرو داودي | تصويري |
12.8MB |
برای مشاهده به ادامه ی مطلب بروید ...
علامت منفی را فرض کنیم که معادل دو کلمه ی دروغ و
نیست می باشد و علامت مثبت را معا دل دو کلمه ی راست و هست در نظر بگیریم ٬ آنگاه اگر بگوییم مثبت در مثبت ٬می توانیم ادعا کنیم که راست هست که معنی آن راست یعنی مثبت است وزمانی که می گوییم مثبت در منفی یعنی راست نیست که میشود دروغ یعنی منفی می شود و همچنین می دانیم که زمانی به ما می گویند دروغ نیست یعنی راست هست یعنی منفی در منفی یک عدد مثبت می شود.
"۳۸۱۶۵۴۷۲۹"
چپ به راست برابر 11میشود.
در هر محیط آموزشی غنی فرد باید بتواند بدون جهت دادن، آزادانه و متفکرانه به کاوش بپردازد، آموخته های خود را وحدت بخشد و به سوی تعالی گام بردارد، در حالی که در اغلب مدارس دنیا نه تنها چنین رسالتی فراموش شده است، بلکه در جهتی خلاف آن گام برداشته می شود (مک دونالد و دیگران، ) دانش آموزان به جای کسب حقایق علمی باید به روش کسب حقایق علمی توجه کنند و به جای انباشتن حقایق علمی در ذهن، بیاموزند که چگونه شخصا فکر کنند، تصمیم بگیرند و درباره امور مختلف قضاوت کنند. دانش آموزان در فرایند آموزش باید بتوانند ادراک حسی فهم نظریات مختلف را تجزیه و تحلیل کرده، تفکر علمی و نقادانه خود را تقویت کنند و رشد دهند. رسیدن به چنین اهدافی نیازمند دستیابی به فرصتها و موقعیتهای مطلوب یادگیری است که با دستور دادن، موعظه کردن، القا و ترغیب به تقلید و اطاعت ازدیگران به وجود نخواهد آمد، زیرا محدود کردن آموزش و پرورش به انتقال و حفظ حقایق علمی، رشد طبیعی دانش آموزان را محدود خواهد ساخت آیزنرمعتقد است که در مدارس امروز فقط بر مهارتهای خواندن و نوشتن و حساب کردن تاکید می شود در حالی که این مهارتها ذاتا دارای ارزش نیستند و در تعلیم و تربیت تهی از فضیلتند. مسئله این نیست که دانش آموز می تواند بخواند، بلکه این است که او چه و چگونه می خواند ارزش مدارس در تربیت انسانهای فرهیخته است باید تاریخ علم را جانشین خود علم کنیم و به جای انتقال مفاهیم مطرح شده در کتابهای درسی به ایجاد فرایندهای زنده و پویای علم بپردازیم
فراسوی ریاضیات
معمولا در آموزش رياضي و روشهاي تفهيم و تدريس مفاهيم رياضي در سطوح مختلف آموزشي، معلمان و اساتيد با تجربه و ماهر سعي ميكنند كه از مفاهيم و مثالهاي ملموس در زندگي و طبيعت براي توضيح و تشريح و تفهيم مفاهيم رياضي استفاده كنند.
اما اينبار در اين نوشته ميخواهيم از رياضيات و مفاهيم والاي آن كمك بگيريم تا دايره شناخت و تصورمان را نسبت به ابعاد ديگر هستي و نوع ديگري از موجودات هستي كه ميتوانند باشند وسعت دهيم و از اين رهگذر يك تحليل و توجيه علمي و رياضي براي خيلي از تصورات و حدسهايمان و حتي براي بعضي از اعتقادات كلي دينيمان و فلسفي مان به دست آوريم.
باز هم تقتق ترسناک قدمهای خرداد و شهریور درس خواندنهای شب امتحان و بوی چای غلیظ و نسکافه پرملات، به گوش و چشـم و بینی میرسد.
خردادی که خوب یا بد، میخواهد تلاش نه ماهه سال تحصیلی را، یک جا نشان پدر و مادر و عمه و خاله دهد و در این افشاگری، رحم و مروت هم سرش نمیشود.
منحنی قلب ضمنی
x2 + y2 − 1)3 − x2y3 =0)
طرح پارامتری منحنی
سطح قلب ضمنی