عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
گردشکری سلامت در خانه گردشگری ویرا | 0 | 126 | malishahidi |
تبلیغات اینستاگرام اصفهان | 0 | 107 | sadra77 |
مشاوره دیجیتال مارکتینگ | 0 | 105 | sadra77 |
طراحی سایت وردپرس | 0 | 102 | sadra77 |
Iran tours DanaTrips | 0 | 120 | malishahidi |
طراحی تخصصی فروشگاه اینترنتی | 0 | 114 | minajafari |
هتل دی ریتز کارلتن استانبول | 0 | 102 | minajafari |
ویزای سرمایه گذاری آمریکا eb5 | 0 | 112 | minajafari |
الگوریتم Mobile First index چیست؟ چه تاثیری بر سئو دارد؟ | 0 | 114 | minajafari |
بهترین شرکت طراحی سایت در تهران | 0 | 100 | minajafari |
تقسیم عدد 1350تقسیم بر 5
1-بر 10 تقسیم میکنیم.
2-در 2 ضرب میکنیم.
135*2=270
(آخرین به روز رسانی: 1394.06.11)
رياضي هفتمُ قورت بده!
مؤلف: محمد ابراهیم امینی
توضیحات:
در قطع جيبي و به صورت رنگي چاپ شده و مي تونيد اونو بعد از عاشورا از كتاب فروشي ها تهيه كنين. نسخهاي كه شما دانلود ميكنيد، پيشنويس فصل اول كتابه، البته تایپ شخصی! تایپ و صفحه بندی اصلی توسط انتشارات انجام شده و بسیار جذابه.
آموزش حل مسئله (پيش نويس فصل اول كتاب رياضي هفتمُ قورت بده)
* ضمناً كتاب كار نيست!! هدف پر كردن جاي خالي آموزش در كتاب درسيه. بجز فصل اولش كه سبك متفاوتي داره، بقيه فصل هاش شامل قسمت هاي زيره:
درس نامه، مثال هاي حل شده، بيشتر بدونيم (نكات كمي پيشرفته)، اشتباه نكنيم (اشتباهات رايج دانش آموزان)، يادمون باشه (نكات مهم درس)
فصل اول هم براي هر راهبرد دو مسئله داره: اولي با طي كردن مراحل حل مسئله و دومي فقط حل مسئله از چند راه مختلف، ولي با استفاده از يك راهبرد! (اگه دانلود كنيد و ببينيد متوجه مي شيد)
کتاب آموزش کامل ریاضی هفتم:
مؤلفین: محمد ابراهیم امینی، ابوطالب تاسا، فاطمه زکی زاده، مژگان سروری
ویراستاران علمی: هاجر شمسی دیلمی، زهره اسلامی مهدی آبادی
توضیحات:
هر فصل از اين كتاب، دو بخش اصلي داره:
- بخش آموزشي:
شامل آموزش كامل مطالب كتاب درسي، به همراه مثالهاي آموزشي از همهي چيزايي كه تو كتاب درسي اومده. قبل از هر بخش آموزشي، هرجايي كه لازم باشه تا دانشآموزاي عزيز مطلبي رو از رياضيات سالهاي قبل (به ويژه رياضي شيشم) بلد باشن، اون مطلب يادآوري شده. بخش آموزشي اين كتاب، چَن تا ويژگي ديگه هم داره كه بعضياش منحصر بهفردن:
- استفاده از روش يادگيري آسون (Easy Learning)؛
- استفاده از زبون عاميانه (خودموني) در بسياري از بخشهاي آموزشي كتاب؛
- اول جا انداختن مفهوم، بعد اشاره به نكتههاي مهم در بخشهايي بهنام «يادمون باشه»؛
- توجه به اشتباهات رايج دانشآموزا و رفع اونها در بخشهايي با عنوان «اشتباه نكنيم»؛
- ارائهي اطلاعات بيشتر براي دانشآموزاي مستعد و علاقهمند در بخشهاي «بيشتر بدونيم»؛
- تكميل و اصلاح بعضي از مطالب و نكتههاي نوشته شده در كتاب درسي؛
- و ... .
- بخش سؤالهاي امتحاني:
اين بخش شامل دو قسمته:
- «سؤالهاي امتحاني با پاسخ تشريحي»؛ با هدف مرور مطالب كتاب درسي و مطالب بيان شده در همين كتاب؛
- «سؤالهاي امتحاني بدون پاسخ»؛ با اين هدف كه دانشآموزا، علاوه بر انجام تمرين بيشتر در منزل، خودشون رو محك بزنن و ببينن چقدر از مطالب رو يادگرفتن وضمناً اعتماد به نفسشون هم بالاتر بره.
کتاب آموزش کامل ریاضی هشتم:
مؤلفین:
محمد ابراهیم امینی، معصومه گلشاهی، آرش محمدی، مهدی قدیری
ویراستاران علمی: محمد رحمانی، عباس کارگر حاجی آبادی، فاطمه نصیری، مریم محمدبیگی
توضیحات:
هر فصل از اين كتاب، دو بخش اصلي داره:
- بخش آموزشي:
شامل آموزش كامل مطالب كتاب درسيه، به همراه مثالهاي آموزشي از همهي چيزايي كه تو كتاب درسي اومده. قبل از هر بخش آموزشي، هرجايي كه لازم باشه تا دانشآموزاي عزيز مطلبي رو از رياضيات سالهاي قبل (به ويژه رياضي هفتم) بلد باشن، اون مطلب يادآوري شده. بخش آموزشي اين كتاب، چَن تا ويژگي ديگه هم داره كه بعضياش منحصر بهفردن:
- استفاده از روش يادگيري آسون (Easy Learning)؛
- استفاده از زبون عاميانه (خودموني) در بسياري از بخشهاي آموزشي كتاب؛
- اول جا انداختن مفهوم، بعد اشاره به نكتههاي مهم در بخشهايي بهنام «يادمون باشه»؛
- توجه به اشتباهات رايج دانشآموزا و رفع اونها در بخشهايي با عنوان «اشتباه نكنيم»؛
- ارائهي اطلاعات بيشتر براي دانشآموزاي مستعد و علاقهمند در بخشهاي «بيشتر بدونيم»؛
- استفاده از دانستنيهاي مفيد و سرگرمكننده در بخشهايي با عنوان «يه مطلب جالب»؛
- تكميل و اصلاح بعضي از مطالب و نكتههاي نوشته شده در كتاب درسي؛
- و ... .
- بخش سؤالهاي امتحاني:
اين بخش شامل دو قسمته:
- «سؤالهاي امتحاني با پاسخ تشريحي»؛ با هدف مرور مطالب كتاب درسي و مطالب بيان شده در همين كتاب؛
- «سؤالهاي امتحاني بدون پاسخ»؛ با اين هدف كه دانشآموزا، علاوه بر انجام تمرين بيشتر در منزل، خودشون رو محك بزنن و ببينن چقدر از مطالب رو يادگرفتن وضمناً اعتماد به نفسشون هم بالاتر بره.
کتاب ریاضی جامع فرزانگان پایه هفتم:
مؤلفین:
محمد ابراهیم امینی، زهرا شایان راد، فاطمه هاشمی، سارا اکبری
مدیران علمی: امیر قربانی و عثمان شکری
ویراستاران علمی: پرویز دارابی، مهدی قدیری، لیلا نبهانی، جلال حسنی، سیدعلی صنعتی، علیرضا حافظی نسب
توضیحات:
اين كتاب، دو بخش اصلي داره:
- بخش آموزش مطالب تكميلي (پيشرفته):
يكي از ايراداتي كه اغلب كتابهاي پيشرفتهي موجود تو بازار دارن اينه كه بيشترِ نكتههاي پيشرفته رو تو پاسخنامهي تستها ميارن و دانشآموزا و معلما مجبورن كل پاسخنامه رو بگردن تا همهي نكات آموزشي پيشرفته رو پيدا كنن! اما تو اين كتاب ما سعي كرديم تا حدي كه جا داره همهي مطالب تكميلي و پيشرفتهي هر فصل رو تو يه جا جمع كنيم؛ ضمن اينكه بعضي از نكتههاي مهم بخش آموزشي رو كه پيش نياز مطالب پيشرفته بوده، دوباره تكرار كرديم.
- سؤالهاي چهار گزينهاي به همراه پاسخنامهي تشريحي:
اين بخش كه ظاهراً خط پايان هر فصله، در مجموع شامل بيش از 1300 سؤال چهارگزينهاي به همراه پاسخنامهي تشريحيِ اوناس. بيشترِ كتابهاي ديگه، براي فصل اول (راهبردهاي حل مسئله) يا سؤال چهارگزينهاي نذاشتن، يا تعداد سؤالاتشون كمه، يا پاسخنامهشون بهقدري خلاصه توضيح داده كه خيلي از دانشآموزا با خوندن پاسخنامه هم چيز زيادي دستگيرشون نميشه! ما اينجا برخلاف بقيهي كتابها، در فصل اول بيشترين سؤالهاي چهارگزينهاي رو آورديم (200 سؤال)، ضمن اينكه پاسخنامهش هم خيلي تشريحيه!! (يعني همهي جزئياتي كه براي حل سؤال لازمه رو آورديم)
در بقيهي فصلها هم سعي كرديم تا حد امكان همه نوع سؤال از همهي مطالب تكميلي بياريم، ضمن اينكه از سؤالات آزمونهاي پيشرفته مثل آزمونهاي ورودي مدارس نمونه دولتي، آزمونهاي ورودي مدارس تيزهوشان، آزمونهاي جامع تيزهوشان و المپيادهاي رياضي استانهاي مختلف استفاده كرديم. سؤالات آزمونهاي بينالمللي مثل آزمون تيمز و كانگورو هم لابه لاي سؤالات قرار داده شدن. همچنين از سؤالات آزمونهاي معتبر بعضي از كشورها يا سؤالات مشابه اونها مثل مسابقات رياضي استراليا، المپيادهاي رياضي آفريقاي جنوبي، المپيادهاي رياضي آمريكا و ... هم استفاده كرديم. تعدادي از سؤالات هم، خلاقيتي يا مربوط به هوش هستن.
کتاب ریاضی جامع فرزانگان پایه هشتم:
مؤلفین: محمد ابراهیم امینی، زهرا شایان راد، نرگس معین الدین، فرهاد پرخانی، احمد زنگی
مدیر علمی: امیر قربانی
ویراستاران علمی: پرویز دارابی، مهدی قدیری، سیدعلی صنعتی
توضیحات:
اين كتاب، دو بخش اصلي داره:
- بخش آموزش مطالب تكميلي (پيشرفته):
يكي از ايراداتي كه اغلب كتابهاي پيشرفتهي موجود تو بازار دارن اينه كه بيشترِ نكتههاي پيشرفته رو تو پاسخنامهي تستها ميارن و دانشآموزا و معلما مجبورن كل پاسخنامه رو بگردن تا همهي نكات آموزشي پيشرفته رو پيدا كنن! اما تو اين كتاب ما سعي كرديم تا حدي كه جا داره همهي مطالب تكميلي و پيشرفتهي هر فصل رو تو يه جا جمع كنيم؛ ضمن اينكه بعضي از نكتههاي مهم بخش آموزشي رو كه پيش نياز مطالب پيشرفته بوده، دوباره تكرار كرديم.
- سؤالهاي چهار گزينهاي به همراه پاسخنامهي تشريحي:
اين بخش كه ظاهراً خط پايان هر فصله، در مجموع شامل بيش از 1000 سؤال چهارگزينهاي به همراه پاسخنامهي تشريحيِ اوناس. تو همهي فصلها سعي كرديم تا حد امكان همه نوع سؤال از همهي مطالب تكميلي بياريم، ضمن اينكه از سؤالات آزمونهاي پيشرفته مثل آزمونهاي ورودي مدارس نمونه دولتي، آزمونهاي ورودي مدارس تيزهوشان، آزمونهاي جامع تيزهوشان و المپيادهاي رياضي استانهاي مختلف استفاده كرديم. سؤالات آزمونهاي بينالمللي مثل آزمون تيمز و كانگورو هم لابه لاي سؤالات قرار داده شدن. همچنين از سؤالات آزمونهاي معتبر بعضي از كشورها يا سؤالات مشابه اونها مثل مسابقات رياضي استراليا، المپيادهاي رياضي بلژيك، المپيادهاي رياضي آمريكا و ... هم استفاده كرديم. تعدادي از سؤالات هم، خلاقيتي يا مربوط به هوش هستن.
رياضي هفتمُ قورت بده!
مؤلف: محمد ابراهیم امینی
توضیحات:
در قطع جيبي و به صورت رنگي چاپ شده و مي تونيد اونو بعد از عاشورا از كتاب فروشي ها تهيه كنين. نسخهاي كه شما دانلود ميكنيد، پيشنويس فصل اول كتابه، البته تایپ شخصی! تایپ و صفحه بندی اصلی توسط انتشارات انجام شده و بسیار جذابه.
آموزش حل مسئله (پيش نويس فصل اول كتاب رياضي هفتمُ قورت بده)
* ضمناً كتاب كار نيست!! هدف پر كردن جاي خالي آموزش در كتاب درسيه. بجز فصل اولش كه سبك متفاوتي داره، بقيه فصل هاش شامل قسمت هاي زيره:
درس نامه، مثال هاي حل شده، بيشتر بدونيم (نكات كمي پيشرفته)، اشتباه نكنيم (اشتباهات رايج دانش آموزان)، يادمون باشه (نكات مهم درس)
فصل اول هم براي هر راهبرد دو مسئله داره: اولي با طي كردن مراحل حل مسئله و دومي فقط حل مسئله از چند راه مختلف، ولي با استفاده از يك راهبرد! (اگه دانلود كنيد و ببينيد متوجه مي شيد)
برای دانلود کتاب های درسی ریاضی پایه های هفتم و هشتم (چاپ جدید: 1394) روی لینک مربوط به هر فایل (زیر تصویر جلد کتاب) کلیک کنید:
کتاب درسی ریاضی پایه هفتم ... چاپ 1394 ... حجم فایل: 5.62MB
کتاب ریاضی تکمیلی پایه هفتم (ویژه مدارس تیزهوشان) ... چاپ 1393 ... حجم فایل: 5.85MB
کتاب درسی ریاضی پایه هشتم ... چاپ 1394 ... حجم فایل: 4.55MB
ریاضیات تکمیلی ویژۀ مدارس استعدادهای درخشان پایه هفتم دورۀ اول متوسطه
این کتاب، به منظور فراهم کردن مواد آموزشی تکمیلی مورد نیاز مدارس استعدادهای درخشان، توسط
مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و دفتر تألیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطۀ نظری طراحی و تألیف شده است.
که می بایست تصویر به صورت همان تصویر کتاب سال قبل باشد
نویسنده محمود قاسمی تاریخ :1394/1/2
پایه هفتم پایه هشتم
دوشنبه 1394/1/3 فصل 1و2 فصل 1و2
چهارشنبه 1394/1/5 مرورفصل 1و2 مرور فصل 1و2 وبررسی مشکلات
شنبه 1394/1/8 فصل 3و4 فصل 3و4
دوشنبه 1394/1/10 مرور فصل 3و4 مرور فصل3و4
چهارشنبه 1394/1/12 فصل 5و6 فصل 5و6
شنبه 1394/1/15 فصل 7و8 فصل 7و8
یکشنبه 1394/1/16 مرور فصلها مرور فصلها
این برنامه فقط یک پیشنهاد است .
اسلایدهای ریاضی هفتم
برای دانلود هر کتاب، کافی است روی لینک مورد نظر کلیک کنید.
کتاب ایستگاه ریاضی 7 ... مؤلف: آقای روح اله تختی پور
کتاب کار گردوی دانش ... پایه هفتم، فصل دوم
کتاب تمرین ریاضی هفتم ... مؤلف: خانم راضیه رضوانی
کتاب تمرین ریاضی هشتم ... مؤلف: خانم راضیه رضوانی
کتاب ریاضی علامه حلی (ویژه تیزهوشان) ... پایه هفتم، فصل اول
کتاب ریاضی علامه حلی (ویژه تیزهوشان) ... پایه هفتم، فصل دوم
کتاب ریاضی علامه حلی (ویژه تیزهوشان) ... پایه هشتم، فصل پنجم
جهت دانلود کتاب جدید التألیف ریاضی تکمیلی پایه هفتم ویژه مدارس استعدادهای درخشان، روی لینک زیر کلیک کنید.
کتاب ریاضی تکمیلی پایه هفتم ویژه مدارس تیزهوشان
«دیگر حال و حوصله خواندن را ندارم» یا «اینقدر از خواندن این کتاب خسته شده ام» و یا «هر چه بیشتر می خوانم کمتر یاد می گیرم» یا « ده بار خواندم ولی یاد نگرفتم»! این ها جملاتی است آشنا که اکثر دانش آموزان با خود یا با اطرافیانشان مطرح کردهاند.
واقعیت این است که این گروه از فراگیران، روش صحیح مطالعه را نمیدانند. یادگیری و مطالعه رابطه تنگاتنگ و مستقیمی با یکدیگر دارند، تا جایی که میتوان این دو را لازم و ملزوم یکدیگر دانست. برای اینکه بازده یادگیری را افزایش دهیم باید قبل از هر چیز مطالعهای فعال و پویا داشت.
ریاضیات چگونه یک مفهوم ریاضی را تعریف میکند؟
تعریف مفاهیم در ریاضیات با تعریف مفاهیم در علوم دیگر متفاوت است. تعریف یک مفهوم در ریاضی، لیستی از ویژگیهای آن مفهوم را ارائه میدهد. یک مفهوم در ریاضی تنها وقتی مثالی از یک مفهوم ریاضی است که تمامی شرایط تعریف آن مفهوم و نه فقط بیشتر آنها، را داشته باشد. علاوه بر این، تعریف به گونهای بیان میشود که مفهوم تعریف شده به یک مفهوم "خوش تعریف" موجود متعلق باشد و قبل از همه اینها، استفاده درست از واژهها، نمادها و ویژگیها با دقت رعایت میشود.
آیا یک مفهوم ریاضی فقط یک تعریف دارد؟
البته که نه!
یک مفهوم، بسته به دانش شما درباره دیگر موجودات ریاضی، میتواند از راههای (به صورتهای) متفاوتی تعریف شود. زاسکین و لیکین در مطالعهای بیان کردند که تعاریفی که دانشآموزان از مفاهیم ارائه میدهند، بازتابنده دانش ریاضی آنها است. مثالهایی از تعاریف این تحقیق در ادامه آمده است. آیا به نظر شما همه این تعاریف درست هستند؟
مربع چیست؟
چک لیست ریاضی هفتم نوبت دوم
عداد اول اعدادی طبیعی هستند که بر هیچ عددی بجز خودشان و عدد ۱ بخشپذیر نباشند. تنها استثنا عدد ۱ است که جزو این اعداد قرار نمیگیرد. اگرعددی طبیعی وبزرگتر از ۱ اول نباشد مرکب است.
عدد یکان اعداد اول بزرگتر از ۱۰ فقط ممکن است اعداد ۱، ۳، ۷، ۹ باشد.
اعداد اول جزو یکی از معماهای ریاضی باقیمانده است و هنوز کسی به فرمولی برای آنها به دست نیاورده است.
سری اعداد اول به این صورت شروع میشود: ۲، ۳، ۵، ۷، ۱۱، ۱۳، ۱۷، ۱۹ ...
قضیه ۱: تعداد اعداد اول بینهایت است.
برهان: حکم را به روشی که منسوب به اقلیدس است اثبات میکنیم: فرض کنید تعداد اعداد اول متناهی و تعداد آنها n تا باشد. حال عدد M را که برابر حاصلضرب این اعداد به علاوه ۱ را در نظر بگیرید. این عدد مقسومعلیهی غیر از آن n عدد دارد که با فرض در تناقض است.
قضیه ۲ (قضیه اساسی حساب): هر عدد طبیعی بزرگتر از ۱ را به شکل حاصلضرب اعدادی اول نوشت.
قضیه ۳ (قضیه چپیشف):اگر n عددی طبیعی و بزرگتر از ۳ باشد، حتما" بین n و ۲n عدد اولی وجود دارد. قضيه ۴ هر عدد زوج را میتوان بصورت جمع سه عدد اول نوشت.
قضيه ۵ هر عدد فرد (شامل اعداد اول) را میتوان به صورت جمع سه عدد اول نوشت (اثبات بر پايه قضيه ۴)
قضيه 6-هر عدد فرد را میتوان به صورت دو برابر يك عدد اول بعلاوه يك عدد اول ديگر نوشت.
خواص اعداد اول:
1- هر عدد اول برابر است با 6n+1 يا 6n-1 كه n يك عدد صحيح است.
2-مجذور هر عدد اول برابر است با 24n+1.
3-تفاضل مجذورهاي دو عدد اول مضربي از 24 است.
4-حاصلضرب هر دو عدد اول بجز 2و3 مضربي از 6 بعلاوه يا منهاي يك است.
توان چهارم هر عدد اول بجز 2و3 مضربي از 240 بعلاوه يك است.
بزرگترین عدد اول کشف شده برابر دو به توان ۳۰ميليون و ۴۰۲هزار و ۴۵۷منهاي يك است.این عدد یک عدد مرسن است. عدد مرسن عددی است که برابر 2 به توان n منهای یک است.
میلیون ( million) یعنی هزار هزار، در زبان لاتینی mille به معنی هزار به کار رفته است. در گذشته ما این عدد را دو کـُـرور می نامیدیم. کـُـرور واژه ای هندی است که در زبان فارسی به معنی پانصد هزار به کــار می رفت. یک میلیون یک دستهٔ سه تایی صفر بیشتر از هزار دارد.
یک بیلیون 1٫000٫000٫000
بیلیون ( billion) یعنی هزار میلیون. در بعضی کشورها این عدد را میلیارد ( milliard) می نامند. در زبان لاتین bi به معنای دو است. یک بیلیون دو دستهٔ سه تایی صفر بیشتر از هزار دارد.
یک تریلیون 1٫000٫000٫000٫000
تریلیون ( trillion) یعنی هزار بیلیون. در زبان لاتین tri به معنای سه است. یک تریلیون سه دستهٔ سه تایی صفر بیشتر از هزار دارد.
یک کادریلیون 1٫000٫000٫000٫000٫000
کادریلیون ( quadrillion) یعنی هزار تریلیون. quad به معنی چهار است. یک کادریلیون چهار دستهٔ سه تایی صفر بیشتر از هزار دارد.
یک کـَـنتیلیون 1٫000٫000٫000٫000٫000٫000
کـَـنتیلیون ( quintillion) یعنی هزار کادریلیون. quint به معنی پنج است. یک کنتیلیون پنج دستهٔ سه تایی صفر بیشتر از هزار دارد.
یک سیکستیلیون 1٫000٫000٫000٫000٫000٫000٫000
سیکستیلیون (sixtillion - séxtillion) یعنی هزار کـَـنتیلیون. séx به معنی شش است. یک سیکستیلیون شش دستهٔ سه تایی صفر بیشتر از هزار دارد.
یک سـِـپتیلیون 1٫000٫000٫000٫000٫000٫000٫000٫000
سپتیلیون ( septillion) یعنی هزار سیکستیلیون. sept به معنی هفت است. یک سپتیلیون هفت دستهٔ سه تایی صفر بیشتر از هزار دارد.
یک اُکتیلیون 1٫000٫000٫000٫000٫000٫000٫000٫000٫000
اُکتیلیون( octillion) یعنی هزار سپتیلیون. oct به معنی هشت است. یک اکتیلیون هشت دستهٔ سه تایی صفر بیشتر از هزار دارد.
یک نونیلیون 1٫000٫000٫000٫000٫000٫000٫000٫000٫000٫000
نونیلیون( nonillion) یعنی هزار اکتیلیون. non به معنی نـه است. یک نونیلیون نه دستهٔ سه تایی صفر بیشتر از هزار دارد.
یک دسیلیون 1٫000٫000٫000٫000٫000٫000٫000٫000٫000٫000٫000
دسیلیون( decillion) یعنی هزار نونیلیون. dec به معنی ده است. یک دسیلیون ده دستهٔ سه تایی صفر بیشتر از هزار دارد.
تعریف شمارنده:یک عدد رامی توان شمارنده عدد دیگر درنظر گرفت،هروقت عددمابرآن بخش پذیرباشد.مثال:عدد15شمارنده30و45است.
رامی شمارد.مثال:2شمارندهcهمAرابشماردc,bابشمارد رA,bهرگاه
8است،8هم شمارنده 40است بنابراین 2شمارنده 40است.به این خاصیت تعدی می گویند.
بارم بندی ریاضی هفتم | |
دانلود:بارم بندی پیشنهادی ریاضی هفتم (سال94-93) |
|
فایل ضمیمه |
فیلم های آموزشی روش تدریس کتاب ریاضی پایه هفتم:
در صورت لزوم، براي دانلود كردن فيلم، روي نام فیلم كليك راست نموده و گزينه ...Save Target As (اگر در مرورگر اينترنت اكسپلورر هستيد يا گزينه Save Link As... در مرورگر فايرفاكس FireFox يا كروم chorme) را انتخاب نماييد.
نام | مولف / منبع | نوع فايل | حجم |
آموزش معلمان- فصل اول- فايل اول | خسرو داودي | تصويري | 17.2 MB |
آموزش معلمان- فصل اول- فايل دوم | خسرو داودي | تصويري | 13.2 MB |
آموزش معلمان- فصل اول- فايل سوم | خسرو داودي | تصويري | 12.3 MB |
آموزش معلمان- فصل اول- فايل چهارم | خسرو داودي | تصويري |
12.8MB |
برای مشاهده به ادامه ی مطلب بروید ...
علامت منفی را فرض کنیم که معادل دو کلمه ی دروغ و
نیست می باشد و علامت مثبت را معا دل دو کلمه ی راست و هست در نظر بگیریم ٬ آنگاه اگر بگوییم مثبت در مثبت ٬می توانیم ادعا کنیم که راست هست که معنی آن راست یعنی مثبت است وزمانی که می گوییم مثبت در منفی یعنی راست نیست که میشود دروغ یعنی منفی می شود و همچنین می دانیم که زمانی به ما می گویند دروغ نیست یعنی راست هست یعنی منفی در منفی یک عدد مثبت می شود.
1-دوعددمثبت باشند:آنها را جمع وعلامت مثبت را می نویسیم.8+=(3+)+(5+)
2-دو عدد منفی باشند:آنها را حمع وعلامت منفی را می نویسیم.5-=(1-)+(4-)
3-یکی مثبت ودیگری منفی باشدوعلامت بزرگتر مثبت: آنها را از هم کم کرده وعلامت +را می نویسیم.12+=(4-)+(16+)
4-یکی مثبت ودیگری منفی باشد وعلامت عدد بزرگتر منفی باشد: کم می کنیم وعلامت منفی را می نویسیم.6-=(10-)+(4+)
اکنون پاسخ سوالات زیر را بنویسید. (36-)+(12-) 45+24 ( 18-)+(13+) ( 29+)+(20-)
شگفتی ها و زیبایی های ریاضی
اعدادی که در این قسمت خواهیم گفت بسیار زیبا هستند.
در این اعداد، یک رابطه ی بسیار شگفت انگیز برقرار است. ببینید:
به توان های متوالی دقت کنید. آیا می توانید اعدادی با این ویژگی بیابید؟
ما تعدادی از این اعداد را به شما معرفی می کنیم:
آیا این ویژگی در اعداد 4 رقمی نیز یافت می شود؟
پاسخ این سوال مثبت است. ببینید:
کودکان پیش از حرف زدن ریاضی یاد می گیرند!
دانشمندان آمریکایی و انگلیسی در بررسیهای خود نشان دادند که کودکان پیش از اینکه حرف زدن را بیاموزند می توانند اعداد را درک کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه اموری و دانشگاه کالج لندن در خصوص تازه ترین کشف خود توضیح دادند: "ما نشان دادیم که کودک در 9 ماهگی می تواند صفات نسبی بیشتر از و کمتر از را از طریق اعداد درک کنند، اندازه اشیاء و مدت زمان را بفهمند و تمام این تواناییها را پیش از آموختن زبان کسب می کند."
اگر در مطالعه ریاضی به طریق تکنیک هایی که گفته میشود مشکل دارید. اگر میپرسید چطور اونها رو بخونیم؟مطلب زیر رو بخونید.
این تکنیک برای بعضی ها شاید مربع هم باشد! که به دانش آموزان خودم توصیه کردم بهتره شما هم مطالعه کنید.
معماي گودال...
معما:
در گودالي به طول 4/2 متر (چهار و دو دهم) و به عرض 3/4 متر (سه و چهار دهم) ، چند متر مکعب خاک وجود دارد؟
روش محاسبه را هم ذکر کنيد
یک عدد جالب ریاضی
این عدد 9 رقمی را خوب نگاه کنید، عدد جالبی است.
در این عدد، همه اعداد از یک تا 9 هرکدام یک مرتبه آمده اند و ویژگی جالب دیگر این عدد آن است که دو عدد اول آن به 2 و سه عدد اول آن به 3 و چهار عدد اول آن به 4 و پنج عدد اول آن به 5 و ... و در پایان کل آن به عدد 9 بخش پذیر است .
381654729
آیا میدانستید که روز تولد شما حداقل با ۹ میلیون نفر دیگر یکی است ؟
آیا میدانستید که جلیقه ضد گلوله، ضد آتش، برفپاککن شیشه و چاپگرهای لیزری را زنان اختراع کردند ؟
آیا میدانستید که صندلی الکتریکی توسط یک دندانپزشک اختراع شد ؟
آیا میدانستید که استفاده از هدفون در هر ساعت باکتریهای موجود در گوش را تا ۷۰۰ برابر افزایش میدهد ؟
آیا میدانستید که نظیر اثرانگشت، اثر زبان هر شخص نیز متفاوت است ؟
چرا ۱۴ مارس روز عد پی نامگذاری شده است؟
این نامگذاری به علت سه رقم اول عدد پی ( یعنی ۳.۱۴)میباشد.یعنی روز چهاردهم از سومین ماه میلادی،البته بد نیست بدانیم آلبرت انیشتین هم در این روز چشم به جهان گشود.
عجیبترین نوار دنیا
یک تکه کاغذ بردارید، آن را نیم دور بپیچانید و دو انتهای آن را به هم بچسبانید. موجود سادهای که ساخته اید، کلی خاصیت های عجیب و غریب دارد..
مثلا حتما می دانید که اگر سر و ته یک نوار را بدون پیچش به هم بچسبانیم، یک استوانه مانند ساخته میشود که اگر آن را از وسط ببریم، دو تکه میشود. اما اگر همین کار را روی این نوار عجیب انجام دهیم یک تکه باقی میماند و تنها طولش دو برابر می شود.برای اینکه با خاصیتهای دیگر این موجود آشنا شوید چند تکه کاغذ و چسب نواری و قیچی بردارید و سعی کنید جواب این سوالات را پیدا کنید. به کمک جواب این سوال ها تردستی های زیادی طراحی شده است. شما هم می توانید به کمک آن ها دوستانتان را به تعجب وادارید.
فرض کنید قبل از آنکه دو سر نوار را به هم بچسبانیم، به جای یک بار، دو بار آن را بپیچانیم و بعد از وسط ببریم. چه اتفاقی خواهد افتاد؟اگر نوار را سه، چهار، پانزده .... بار بپیچانیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ چه فرقی بین عددهای زوج و فرد هست؟
اگر به جای یک برش از وسط نوار دو برش به فاصله یک سوم از لبه ها بزنیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟
این موجود را Augustus Mobius ریاضیدان و منجم آلمانی در سال ۱۸۵۸ کشف کرد و به همین خاطر نام آن را نوار موبیوس گذاشتند.. خاصیتی که در این نوار توجه موبیوس را جلب کرد، یک طرفه و یک لبه بودن آن بود. این نوار عجیب تنها یک رو دارد، یعنی یک مورچه که در نقطه ای از یک نوار موبیوس کاغذی ایستاده می تواند بدون رد شدن از لبه کاغذ به پشت آن نقطه (در سمت دیگر کاغذ) برسد. در حقیقت این نوار اصلا پشت ندارد. همینطور، لبه این نوار از یک تکه تشکیل شده: یک دایره که روی خودش تا شده است.
تدریس، یک نوع ارتباط میان معلم و شاگرد است و ارتباط شرط لازم تدریس در فرآیند آموزش است. هیچگونه یادگیری یا تغییر در فرآیند تدریس صورت نخواهد گرفت مگر اینکه معلم با فراگیرانش ارتباط مؤثر برقرار کند و بداند که در صورت رعایت نکردن این نکات، ارتباط موفقی برقرار نخواهد شد و در نتیجه او شاگردانش را بدون احساس و کمتوجه خواهد خواند و شاگردانش تدریس او را غیرمفید به حساب خواهند آورد.
معلم باید موانع ارتباط را بشناسد. او باید بداند که رفتار ارتباطی ممکن است به مرور زمان جنبه عادت به خود بگیرد و زمانی که رفتار ارتباطی به صورت عادت درآید، تأثیر و نفوذ خود را از دست خواهد داد.
نیز باید بداند که هرچه با عوامل و فرآیند ارتباط آشنایی و بر آنها تسلط داشته باشد معلم موفقتری خواهد بود چون معلم در پرتو هنر ارتباط، شاگرد را درک میکند، نقاط ضعف و قوت او را به دست میآورد، از زیر و بم روحی او آگاهی مییابد و براساس همین دریافتها با او ارتباط برقرار میکند و چون قوت و ضعف را دریافته به خوبی و آسانی میتواند او را جذب و شیفته کند.