عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
گردشکری سلامت در خانه گردشگری ویرا | 0 | 135 | malishahidi |
تبلیغات اینستاگرام اصفهان | 0 | 115 | sadra77 |
مشاوره دیجیتال مارکتینگ | 0 | 113 | sadra77 |
طراحی سایت وردپرس | 0 | 111 | sadra77 |
Iran tours DanaTrips | 0 | 128 | malishahidi |
طراحی تخصصی فروشگاه اینترنتی | 0 | 122 | minajafari |
هتل دی ریتز کارلتن استانبول | 0 | 111 | minajafari |
ویزای سرمایه گذاری آمریکا eb5 | 0 | 119 | minajafari |
الگوریتم Mobile First index چیست؟ چه تاثیری بر سئو دارد؟ | 0 | 120 | minajafari |
بهترین شرکت طراحی سایت در تهران | 0 | 107 | minajafari |
تاریخ رور معلم
آشنایی با روز معلم
روز 12 اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز معلم نامگذاری شده است.پس از پیروزی انقلاباسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در روز 12 اردیبهشت ماه سال 1358 توسط گروه فرقان، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد.
استاد مطهری در روشنگری اقشار باسواد به ویژه قشر فرهنگی جامعه قدمهای اساسی برداشته بود و آثار عمیق شهید در احیای فکر دینی اصیل و بی پیرایه و منطبق با نیاز روز جامعه در حال گذار ما بسیار مؤثر بوده است.
نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه میکند. چرا که معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدیاند، لذا نقش آنان به گفته حضرت امام خمینی (ره) همچون نقش انبیا است برای مردم.
از سوی یونسکو، نهاد فرهنگی سازمان ملل متحد، 5 اکتبر روز جهانی معلم نامگذاری شده است.بیش از 100 کشور جهان، از جمله ایران، در جریان تصمیمگیری برای نامگذاری روز جهانی معلم حضور داشته و هدف از آن توجه بیشتر نسبت به وضعیت معاش معلمان و کیفیت تدریس است.
همه ساله و در چنین روزی در کشورهای مختلف جهان از مقام و نقش معلمان در جامعه تجلیل میشود.جوامع پیشرفته جهان اهمیت آموزش عمومی را به عنوان یکی از مهمترین و شاید تنهاترین عامل توسعه اجتماعی دریافتهاند و سرمایه گذاریهای عظیم و درازمدتی را روی آن انجام دادهاند.
ارزش و مقام معلم
شرافت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد كه بتواند شان خداوند و پیامبران را در وجود خود محقق سازد و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد. لذا در این تعریف شهید مرتضی مطهری یكی از آن معلمان راستین است كه اولاً با نگاه تركیبی به همه معارف بشری نظر می كند و ثانیا تمامی تلاشهای علمی و عملی را مقدمه ای برای عبادت می داند و در این راه به مرحله سوم دینداری راه می یابد و با شهادت، عبادت عملی و علمی خود را كامل می سازد. خداوند را می خوانیم كه او رابا سالار و سرور شهیدان امام حسین (ع) محشور سازد.
هنر معلمی:
معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است. در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است:
اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم. (علق: ۱ـ ۵)
بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت بخوان ! و پروردگارت کریمترین است همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی دانست.
در این آیات خداوند، خود را «معلم» می خواند و جالب این که معلم بودن خود را بعد از آفرینش پیچیده ترین و بهترین شاهکار خلقت، یعنی انسان آورده است.مقام معلم بودن خدا، بعد از آفرینش قرارداد. نوعی انسانی را که هیچ نمی دانست، به وسیله قلم آموزش داد که این از اوج خلاقیت و هنر شگفت خداوند در امر آفرینش حکایت دارد:
چو قاف قدرتش دَم بر قلم زد هزاران نقش بر لوح عدم زد
از این رو، می توان گفت که هنر شگفت معلمی از آن خداوند عالم است.ـ شهید ثانی رحمت الله درباره هنر معلمی خداوند می فرماید:
خداوند از آن جهت به وصف (اکرمیت) و نامحدود بودن کرامتش، توصیف شد که علم و دانش را به بشر ارزانی داشته است. اگر هر مزیت دیگری، جز علم و دانش، معیار فضیلت به شمار می رفت، شایسته بود همان مزیت با وصف (اکرمیت) در ضمن این آیات همراه و هم پا گردد و آن مزیت به عنوان معیار کرامت نامحدود خداوند به شمار آید. کرامت الهی در این آیات با تعبیر «الاکرام» بیان شده است. چنین تعبیری می فهماند که عالی ترین نوع کرامت پروردگار نسبت به انسان با والاترین مقام و جایگاه او، یعنی علم و دانش هم طراز است.
هشتم(سوالات به ترتیب فصل)
فصل 1(عدد های صحیح و گویا)
فصل 2(حساب عدد های طبیعی)
فصل 3(چند ضلعی ها)
فصل 4(معادله)
فصل 5(بردار و مختصات)
فصل 6(مثلث)
فصل 7(توان و جذر)
فصل 8(آمار و احتمال)
فصل 9(دایره)
سؤالات المپيادهاي رياضي
نمونه سؤالات ریاضی پایه هفتم:
ریاضی هفتم- چهارگزینه ای(فصل 1تا6)- شیخ طوسی قزوین- طراح: ابراهیم امینی
ریاضی هفتم-
نمونه سؤالات ریاضی پایه هشتم:
ریاضی هشتم- میان نوبت اول (صفحه 1تا45)- شیخ طوسی قزوین- طراح: ابراهیم امینی
ریاضی هشتم- نوبت اول (فصل 1تا4)- شیخ طوسی قزوین-طراح: حبیب اله اسدی
ریاضی هشتم- چهارگزینه ای(فصل 1تا6)- شیخ طوسی قزوین- طراح: ابراهیم امینی
ریاضی هشتم- میان نوبت دوم (فصل 1تا7)- شیخ طوسی قزوین- طراح: ابراهیم امینی
ریاضی هشتم-
درصدجدول را کامل کنید ونمودار خطشگسته رسم کنید
عنوان |
علوم |
ریاضی |
دینی |
ورزش |
املا |
عربی |
تعداد |
38 |
21 |
40 |
57 |
23 |
21 |
معما
1) دو شکارچی به هم رسیدند.
یکی از دیگری پرسید: تو امروز چند فشنگ به همراه داشتی؟
دیگری پاسخ داد: نصف تیرهایم را به طرف کبک ها نشانه رفتم. چهار برابر جذر تیرها را به خرگوش ها شلیک کردم. با 6 تیر هم یک گرگ را از پا در انداختم و 3 تیر نیز به سوی یک روباه شلیک کردم که البته بی نتیجه بود. با آخرین تیرم نیز یک قرقاول شکار کردم! همین.
هرچند که دوست این شکارچی از حرف های او چیزی نفهمید، اما قطعا شما می توانید شمار فشنگهای او را مشخص کنید.
چیستان
2) آن چيست كه در دنياست، دنيا هم دراوست؟
ساختمان هایی که به جاذبه اعتقاد ندارند !
معماری ساختمانهایی که به جاذبه اعتقاد ندارند! میتواند ما را شگفتزده کند، اما این سازهها واقعا نفسها را در سینه حبس خواهند کرد! سازههایی که بر روی تپه یا سطوح شیبدار ساخته شده و ساخت آن هزینهبر بوده است.
به گزارش سیانان، معماری در سازههایی مانند پل و ساختمانهای مرتفع قدرت و هنر خود را نشان داده است. اما در برخی موارد مهندسی و طراحی بعضی از بناها کمی با درک ما فاصل دارد.
در ادامه با 13 سازهای آشنا خواهید شد که جاذبه را دور میزنند:
بارن، انگلستان
این بنا در ایست آنگلیا واقع شده و توسط گروه معماری هلندی MVRDV طراحی شده است. از اینجا برای تعطیلات استفاده میشود و حدود 50 درصد آن به شکلی کاملا باورنکردنی بر روی هوا قرار دارد! اما آنقدر تعادل دارد که به انتهای آن یک تاب متصل شده است.
سوال کلاس هفتم 7. .pdf