عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
گردشکری سلامت در خانه گردشگری ویرا | 0 | 135 | malishahidi |
تبلیغات اینستاگرام اصفهان | 0 | 115 | sadra77 |
مشاوره دیجیتال مارکتینگ | 0 | 113 | sadra77 |
طراحی سایت وردپرس | 0 | 111 | sadra77 |
Iran tours DanaTrips | 0 | 128 | malishahidi |
طراحی تخصصی فروشگاه اینترنتی | 0 | 122 | minajafari |
هتل دی ریتز کارلتن استانبول | 0 | 111 | minajafari |
ویزای سرمایه گذاری آمریکا eb5 | 0 | 119 | minajafari |
الگوریتم Mobile First index چیست؟ چه تاثیری بر سئو دارد؟ | 0 | 120 | minajafari |
بهترین شرکت طراحی سایت در تهران | 0 | 107 | minajafari |
گریکی بپرسه 2×3چندمیشه؟ فورا درکمال سادگی میگی:6 تا
واگر بپرسند چقدر طول کشید تاحلش کردی؟ هم فورا میگی: ایکی ثانیه
حالا اگر ازت خواستند که 13×12 را در همین مدت کوتاه حل کنی، میتونی؟
حتما کمی مردد میشی ویا ماشین حساب را بکارمیگیری
نه، نه بدون استفاده ازماشین حساب
یک روش ریاضی بسیار ساده(اما درحدموشک) هست که درعرض چندثانیه مساله راحل میکنه ودقیق، دقیق وسریع
واین برای حل اعداد از11 تا19 باهمان سرعت اعداد از1 تا9 هست باما باش تاراه حل را کشف کنی
اینم راهکار:
12 × 13
عدد (2) را در (3) ضرب کن ودراول حاصلضرب (سمت راست بگذار6)
وخودهمین عدد را باهم جمع کن ودرکنارش بگذار(5)
وعدد 1 که خودش هست و در اول بزار
حاصلضرب میشه:156
یه مثال دیگه میزنم تاخوب تو کله تون جابره :
12×14=؟
4×2=8
4+2=6
با عدد یک که درآخر میزاریم پس میشه: 168
ویه مثال دیگه تاحسابی جابیفته:
11×13=؟
1×3=3
1+3=4
وعدد 1 را درآخر جابدین حاصلش میشه: 143
این راه حل بسیار ساده وسریع را یاد بگیرید بدردتون می خوره
نصب این نرم افزار Math Ref می توانید به 1400 فرمول دروس ریاضی، فیزیک و شیمی دسترسی داشته باشید. کافیست اطلاعات و داده ها را وارد نرم افزار کنید و راه حل مورد نظرتان را انتخاب کنید تا برنامه اقدام به محاسبه کند.
شاید تا کنون شده باشد که در مواقعی که بیکار هستید یا اینکه انتظار خبر مهمی را می کشید برای سرگرم کردن خودتان کاغذی را که در اطرافتان هست بردارید و شروع به تا کردن آن کنید و بعد از چند بار متوجه شوید که دیگر نمی شود کاغذ را تا کرد. در این صورت یا از تا کردن کاغذ منصرف می شوید یا آن را باز می کنید و دوباره شروع به تا کردنش می کنید... البته ممکن است قبل از اینکه به آن زمان برسید خبر مهم به شما داده شود و کاغذ را به جای اولش برگردانید !!!
این مسئله را همه ما تجربه کرده ایم اما شاید هیچ کدام از ما به طور جدی روی آن فکر نکرده باشیم.
اگر ورق را هر بار طوری تا کنید که اندازه آن نصف شود بیش از 7 یا 8 بار نمی توانید آن را تا کنید. مهم نیست ورق اولیه شما چقدر بزرگ باشد. شاید تا به حال این قضیه را شنیده باشید و سعی کرده باشید که آن را امتحان کنید و متوجه شده باشید که تا کردن کاغذ بیش از7 یا 8 بار بسیار سخت است. آیا می توان گفت که این اعداد یک محدودیت مستدل و عمومی برای تا کردن کاغذ هستند؟
فرض کنید شما کاغذی را انتخاب کرده اید که دارای پهنای w و ضخامت t است . اگر شما شروع به تا کردن ورق از یک سمت بکنید وقتی به جایی برسید که دیگر نتوانید کاغذ را تا کنید یک نوار باریک خواهید داشت.
با هر تا کردنی ضخامت کاغذ دو برابر می شود و پهنای آن نصف خواهد شد. یعنی بعد از N بار تا کردن ضخامت خواهد بود و البته مشخص است که پهنا می شود و نسبت ضخامت به پهنا برابر می شود.
اگر با کاغذی به پهنای 11cm و ضخامت 0.002cm این کار را انجام دهید بعد از 7 بار تا کردن نسبتt/w برابر 1/6 می شود. این بدان معنیست که اندازه ضخامت از پهنا بیشتر می شود و در نتیجه دیگر قادر به تا کردن کاغذ نخواهید بود. اگر این کاغذ را 50 بار بزرگتر کنید شاید بتوانید آن را تا 10 بار هم تا کنید.
اگر به صورت متناوب کاغذ را از عرض و طول تا کنید ممکن است تعداد دفعات بیشتری بتوانید به تا کردن کاغذ ادامه دهید. در این صورت هر بارضخامت دو برابر می شود در صورتی که پهنا هر دو دفعه یک بار نصف می شود.
چندین سال پیش هنگامی که بریتنی گالیوان در دبیرستان درس می خواند با این مسئله رو به رو شد که چگونه کاغذی زا 12 بار تا کند . او باید برای گرفتن نمره از یکی از کلاسهایش این مسئله را حل می کرد. بعد از آزمایش راه های مختلف او موفق شد که ورقه نازکی از طلا را 12 بار تا کند. اما مسئله طرح شده در باره کاغذ بود و نه طلا.
شناخت ویژگی های دانش آموزان
مقدمه
شناخت ویژگی های کودکان، نوجوانان و جوانان و تفاوت آنان در سنین مختلف رشد و دوره های مختلف تحصیلی، مهم ترین وظیفه و نقشی است که صاحب نظران تعلیم و تربیت از معلمان و سایر کارکنان مدارس و در موارد زیادی از خانواده ها انتظار دارند؛ زیرا دانش آموزان محور اصلی تعلیم و تربیت هستند و عناصر و ارکان دیگر آموزش و پرورش در خدمت رشد و تربیت آنان می باشند....
شناخت ویژگی های کودکان، نوجوانان و جوانان و تفاوت آنان در سنین مختلف رشد و دوره های مختلف تحصیلی، مهم ترین وظیفه و نقشی است که صاحب نظران تعلیم و تربیت از معلمان و سایر کارکنان مدارس و در موارد زیادی از خانواده ها انتظار دارند؛ زیرا دانش آموزان محور اصلی تعلیم و تربیت هستند و عناصر و ارکان دیگر آموزش و پرورش در خدمت رشد و تربیت آنان می باشند. از این رو ضرورت دارد والدین و کارکنان مدارس از طریق به کار بردن روش ها و فنون و ابزار مختلف به شناخت ویژگی های جسمی، عاطفی، روانی، اخلاقی و اجتماعی هر یک از کودکان و نوجوانان و جوانان آشنایی کامل پیدا کنند.
استوانه:
رابطه های مهم:
حجم استوانه
= ارتفاع×مساحت قاعده(دایره)
مساحت جانبی استوانه = ارتفاع×محیط قاعده(دایره)
مساحت کل استوانه =مساحت دو قاعده + مساحت جانبی
منشور ها
رابطه های مهم:
حجم منشور = ارتفاع × مساحت قاعده
مساحت جانبی منشور= ارتفاع × محیط قاعده
مساحت کل منشور =مساحت دو قاعده + مساحت جانبی
مکعب مستطیل :
عرض × طول × ارتفاع = حجم
( طول × ارتفاع )2 + (عرض × ارتفاع )2 = مساحت جانبی
(عرض × طول )2 + مساحت جانبی = مساحت کل
مکعب
ضلع× ضلع × ضلع = حجم
( ضلع ×ضلع )4 = مساحت جانبی
( ضلع ×ضلع( 6= مساحت کل
هرم
|
مساحت قاعده × یک سوم × ارتفاع = حجم هرم
سهم × محیط قاعده × یک دوم = مساحت جانبی
مساحت قاعده + مساحت جانبی = مساحت کل
مخروط :
رابطه های مهم :
ارتفاع × مساحت قاعده× یک سوم=حجم مخروط
مولد × محیط قاعده × یک دوم = مساحت جانبی
مساحت قاعده + مساحت جانبی = مساحت کل
حجم های کروی :
رابطه های مهم :
شعاع به توان 3 ×عدد پی × چهار سوم = حجم کره
شعاع به توان2 × عدد پی × 4 =مساحت کره
برگرفته شده از goodmath4.blog.ir
استادگفت:با دوست جمله بساز.....خندیدم
صفر داد!!
اما او هرگز ندانست با دوست دنیا می سازند....
نه جمله
در شرایطی عملی، والدین یا معلمین ممکن است نشانههای زیر را در اختلال ریاضی مشاهده کنند. این نشانهها از شخصی به شخص دیگر متفاوت است و همه نشانهها در یک فرد دیده نمیشود و ممکن است کودک با توجه به نوع اختلال ریاضی، دارای دستهای از این نشانهها باشد.
پنج نکته طلایی جهت یادگیری درس ریاضی
بسیاری از دبیران ریاضی سراسر کشور معتقدند تدریس کتاب درسی ریاضی پایه هشتم، علیرغم محتوای غنی و کم نقص خود، به دلیل حجم بسیار بالای جزئیات آن، بسیار زمان بر است و نگران این موضوع هستند که آیا می توانند این کتاب را تا پایان سال تحصیلی به اتمام برسانند یا خیر؟ از آن مهم تر نگران این موضوع هستند که بالا بردن سرعت تدریس، کیفیت آموزش مطالب غنی این کتاب را تنزل دهد.
هدف از ایجاد این پست، دریافت نظرات دبیران ریاضی متوسطه اول و ارسال آن برای گروه ریاضی دفتر تألیف کتاب های درسی می باشد تا در صورت فراگیر بودن این مشکل، اقداماتی از سوی مؤلفین انجام گیرد. لذا خواهشمندیم همکاران عزیز، ضمن ارسال نظر برای همین مطلب، به سایر دبیران ریاضی نیز اطلاع رسانی نمایند.
جهت مستند شدن گزارش، از همکاران گرامی تقاضا می شود نام و نام خانوادگی، استان و شهرستان محل تدریس، کد پرسنلی، نام و نوع مدرسه خود را ارسال نمایند و در صورت تمایل بنویسند که تا پایان دی ماه، به کدام صفحه از کتاب درسی رسیده اند.