گزارشات درس پژوهی برتر درس ریاضی کشور از امسال یکی از اهداف آموزش و پرورش توانمند سازی معلمان در بهبود روشهای تدریس کلاس درس است . اولین قدم این است که اجازه بدهیم
از امسال یکی از اهداف آموزش و پرورش توانمند سازی معلمان در بهبود روشهای تدریس کلاس درس است . اولین قدم این است که اجازه بدهیم همکار ریاضی وارد کلاس ما شودو تدریسمان را مشاهده کند و بعد با او درباره اشکالات تدریس و نحوه کلاس داری و... صحبت کنیم و انتقادهای درست را صمیمانه بپذیریم و در جهت رفع آن بپردازیم. حتی می توانیم برای درس جدید با هم طرح درسی را به شکل هماهنگ و با نظر همدیگر بنویسیم و آن را اجرا کنیم و بعد از اجرا در باره ی ایرادات و مشکلاتی که طی اجرا پیش آمده صحبت کنیم و چیزی یاد بگیریم .در حال حاضر برخی از همکاران با تشکیل جلسات هفتگی و یا بیان نظرات خود درباره محتوی درسی ریاضی و مشکلات تدریس در شبکه های اجتماعی این کار را شروع کرده اند. امیدواریم همکاران علاقه مند که به صورت خودجوش این کار را انجام می دهند از فواید آن دیگر همکاران را نیز آگاه کنند.
از اهداف اجرای سراسری این طرح می توان به موارد زیر اشاره کرد
1- روش ها و سبک های آموزشی و تدریس معلم را بهتر کند.
2- فرهنگ مدارس را تغییر دهد تا همه در آن چیزی یاد بگیریم و بدانیم یادگیری فقط مختص دانش آموزان نیست.
3- فرهنگ پژوهش مشارکتی را در بین معلمان برای توسعه توانایی هایشان و تولید دانش حرفه ای گسترش دهد.
همکاران گرامی که علاقه مند هستند در مدارس خود کار درس پژوهی را با مشارکت همکاران دیگر شروع کنند می توانند پیش از شروع کار، گزارشات درس پژوهی برتر ریاضی کشوری در سال تحصیلی 93-1392 را از ادامه مطلب دانلود نمایند تا از تجارب سایر همکاران در این زمینه استفاده نمایند.